۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۰۳۴۱۱
در سالروز شهادت امام کاظم انجام پذیرفت؛

برپایی دسته عزای خادمان آستان بانوی کرامت

برپایی دسته عزای خادمان آستان بانوی کرامت
خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با همراهی مردم عزادار قم به مناسبت شهادت امام کاظم علیه السلام دسته عزاداری برپا کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت شهادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر علیه السلام دسته عزای خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برپا شد.

دسته عزای امام کاظم علیه السلام با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و جمعی از مدیران و خادمان این آستان مقدس و مردم عزادار قم صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام آغاز و تا صحن امام رضا علیه السلام و مقابل ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داشت.

این مراسم با مداحی سیدعلی حسینی نژاد در صحن امام رضا علیه السلام و نوحه خوانی و سینه زنی عزاداران در رثای امام کاظم علیه السلام و عرض تسلیت خدمت حضرت معصومه سلام الله علیها به پایان رسید.

گفتنی است برپایی دسته عزا از رسوم قدیمی شیعیان در ایام عزاداری اهل بیت(ع) است که حال و هوای عزا و اندوه اهل بیت(ع) را در سطح شهر گسترش می دهد و همواره مورد استقبال مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) قرار داشته است و گزارش هایی از برپایی دسته عزا توسط حضرت زینب سلام الله علیها در شهر شام وجود دارد.

ارسال نظرات