۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۰۳۴۳۰
از سوی آیت الله نوری همدانی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در مسجد رفعت برگزار شد.

این مراسم با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، آیات اعرافی، فقیهی، رجبی، کریمی جهرمی، حجج اسلام والمسلمین نظری منفرد، حاج ابوالقاسم نماینده رئیس جمهور، شعبانی امام جمعه همدان، نماینده بیوت مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیات گرامی و روحانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد سخنران مراسم با اشاره به نقش فقه در زندگی انسان ها گفت: یک معنای فقه آشنایی با احکام و علوم شرعیه است، اما یک معنای وسیع و گسترده تری از آیات و روایات برای فقه بدست می آید.

وی با بیان آیه 122 سوره توبه ابراز داشت: از این آیه می توان استفاده کرد که فهم دین در تمام عرصه های زندگی انسان لازم و موثر می باشد و به همین خاطر خداوند امر به تفقه در دین کرده که فهم دین کار حوزه علمیه است.

استاد حوزه علمیه فقدان حضرت آیت الله صافی را برای حوزه علمیه جبران ناپذیر دانست و اظهار کرد: این مرجع فقید شخصیتی جامع الاطراف در فقه، تفسیر و تاریخ بودند و به منابع روایی شیعی و عامه اشراف کامل داشتند.

ارسال نظرات