۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۰۳۴۸۲
امام جمعه ملبورن استرالیا:

روسیه و اوکراین دیپلماسی را جایگزین جنگ کنند

روسیه و اوکراین دیپلماسی را جایگزین جنگ کنند
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی جنگ و تجاوز را ویرانگر و ضرر برای هر جامعه ای دانست و گفت: روسیه و اوکراین دیپلماسی را جایگزین جنگ کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در پیامی خواستار توقف فوری جنگ در اوکراین شد و ابراز داشت: جهان باید از حملات تجاوزگرانه آمریکا و هم پیمانانش به عراق، افغانستان، سوریه و یمن درس بگیرید.

وی با اشاره به این که روسیه هرگونه حملات نظامی علیه اوکراین را هرچه سریعتر متوقف کند چون پیامدهای این جنگ متوجه عموم مردم و غیرنظامیان  می شود، اظهار داشت: منطقه دیگر تحمل یک جنگ و درگیری دیگر را ندارد.

امام جمعه ملبورن استرالیا با تاکید به این که جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌ المللی در کم کردن تنش بین مسکو و کی‌یف نقش آفرینی کنند، افزود: رهبران سیاسی و دینی جهان از راهکارهای سیاسی برای توقف رویارویی نظامی در اوکراین استفاده کنند، روسیه و اوکراین نیز به جای جنگ و درگیری، دیپلماسی و گفتگو را درپیش گیرند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ریشه تمام ناآرامی ها و جنگ ها

وی با تاکید به این که همواره غیر نظامیان بیشترین صدمات را در جنگ و درگیری می بینند چنانکه در روزهای گذشته در اوکراین دیده شده است، ابراز داشت: سران مسکو و کی یف از جنگ عراق، افغانستان، سوریه و یمن که توسط آمریکای شرور و هم پیمانانش رخ داد درس بگیرند.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا ریشه تمام جنگ و نا امنی های جهان را آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی دانست و تاکید کرد: پس از ویرانی کشورهای اسلامی، اکنون بظاهر نوبت کشورها غربی است و علت اصلی آن سکوت جامعه جهانی است.

وی با اشاره آیه شریفه ۲۵ سوره انفال "وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً؛ و بترسید از بلا و فتنه ای که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما نباشد (بلکه ظالمان و مظلومان همه را فرا گیرد) گفت: اگر اوکراین در برابر تجاوز و غارتگری های آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و هم پیمانانش در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و فلسطین فریاد می زد امروز خودش با چنین سرنوشت شومی روبرو نمی شد./988/

ارسال نظرات