۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۰۳۵۴۱
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

باید به‌عنوان یک واجب فوری به «جهاد تبیین» پرداخته شود

باید به‌عنوان یک واجب فوری به «جهاد تبیین» پرداخته شود
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه اولین محیط تلقی و انعکاس امواج هجمه دشمن در محیط دانشگاه است، گفت: باید به‌عنوان یک واجب فوری به «جهاد تبیین» پرداخته شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نشست مجازی اساتید و اعضای هیات علمی گروه های معارف اسلامی که با حضور بیش از  ۸۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: آیات قرآن بر موضوع تبلیغ تاکید ویژه دارد و از آیه تبلیغ ما به ماموریت انبیا و رهروان انبیا در جوامع پی میبریم و نیز کسانی در این مسیر نیز مورد لعنت خداوند قرار میگیرند که آیات الهی را کتمان کنند، در نتیجه خدا با آنها سخنی نخواهد گفت و در عذاب گرفتار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: امروز رهبر انقلاب رسالت اهل بیان در جامعه را تبیین می دانند و بر این موضوع تاکید فراوان داشته و در دیدارهای اخیر ایشان محور مطالبات روشنگری و مطالبه تبیین از اهل تبیین است و از کسانی این مطالبه را دارند که فرصت بیان و تریبون در اختیار داشته و وظیفه روشنگری و غبار زدایی را به عهده دارند و این یک پیام مهمی است که ما جهاد تبیین را به عنوان واجب فوری تحقق بخشیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروزه جامعه ما مورد هدف دو هجمه است یکی اقتصادی و دیگری شناختی و روانی که معطوف به باورهای ارکان جامعه است که ماموریت آن تحریف و جعل واقعیت و تغییر سیرت انقلاب و باقی نهادن صورت انقلاب است و بیشترین هجمه که جامعه ما با آن موجه است هجمه نظام کفر و الحاد در خطاب به جامعه اسلامی است و شما عزیزان که با دانشجویان و جوانان در ارتباط هستید بیشتر متوجه این هجمه می باشید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: صدها شبکه و هزاران کانال با هزاران متخصص در عرصه های مختلف گرد هم آمدند تا جمهوری اسلامی ایران را از درون تهی کند و اینها تلاش دارند که انقلاب اسلامی و گفتمان نظام را تضعیف نمایند و اجازه الگو بخشی و مرجعیت به آن ندهند و از درون آن را بشکنند و سیاست فروپاشی را از درون پیگیری می کنند و همه ابزارها کنار هم قرار گرفته اند اما اراده خداوند متعال و استحکام ملت ایران و رهبری فرزانه انقلاب این فتنه سنگین و بلا را از جامعه عبور داد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه عنوان کرد: دانشگاه ها خط اول هجمه دشمن است و در ادامه انعکاس آن در جامعه پیدا می‌شود اما اولین محیط تلقی و انعکاس امواج هجمه دشمن در محیط دانشگاه است و شما عزیزان در این محیط در حال جهاد هستید و ما اگر به رسالت تاسیس معارف اسلامی در دانشگاه توجه کنیم بیشتر متوجه این ماموریت سنگین خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: اگر بنا باشد به این واجب عینی و فوری در این مقطع توجه کنیم بی تردید جز تبیین تکلیفی متوجه ما نیست و ما باید خودمان را در قبال آن مسئول بدانیم و در این فضای دانشگاهی که فرصتی بی نظیر را برای متفکران دینی فراهم کرده است، به این موضوع بپردازیم و شما عزیزان مسئول تبیین، غبارزدایی، معرفت بخشی و شبهه زدایی برای مخاطبین را به عهده دارید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: امروزه جوانان در مرز مواجهه با امواج، فتنه ها، آسیب ها و شبهه های ناشی از تعفن تزیین شده تمدن مادی غرب اند و همان تزیین شیطان امروزه به پیچیده ترین شکل صورت گرفته است و این رسالت انبیا بر دوش شماست و استاد معارف باید با توجه به تمامی ابزار و الزامات وارد میدان جهاد تبیین شود و البته تمام مجموعه های نهاد مسئولیت ها را شناخته و در حال طراحی و برنامه ریزی درباره این موضوع هستند.

وی در ادامه افزود: کلاس باید محل روشنگری باشد و تبیین متناسب با نقاط تاریک، مبهم و غبار آلود صورت بگیرد و بدانیم که فکر شبهه زده جوانان امانتی در اختیار ماست و باید به دنبال روشنگری و غبار زدایی در این باره باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: کار باید امروزه به صورت شبکه ای، همگرا و منسجم صورت بگیرد و باید در این فضا متوجه و متناسب با ساختار حرکت کنیم و راه نفوذ در دل جوانان را پیدا کنیم و قطعا با اخلاص و مداومت و کمک گرفتن از خداوند متعال و هدف گیری دقیق در مواجهه با دشمن و بذل وسع به صورت مجاهدانه در مسیر جهاد تبیین موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات