۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۰۳۵۴۵
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا:

متن و حاشیه حوزه را اشتباه نگیریم / لزوم تقویت جایگاه کرسی‌های آزاداندیشی

متن و حاشیه حوزه را اشتباه نگیریم / لزوم تقویت جایگاه کرسی‌های آزاداندیشی
محقق و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد که مسائل صنفی حوزه و روحانیت باید به دست خود روحانیون و طلاب مورد آسیب شناسی شده و رفع شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و رحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا گفت: اینکه مسائل روحانیت توسط طلاب در خبرگزاری رسا به بررسی گذاشته می شود بسیار ارزشمند است، زیرا تکامل روحانیون و طلاب و بهبود حوزه باید به دست خود حوزه انجام بگیرد؛ نباید جایی احساس شود که استقلال حوزه در حال خدشه است.

وی ادامه داد: به مسائل روز به خصوص مسائلی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند واکنش نشان می دهم اما باید به فروکش کردن بحران توجه کنیم و نباید به هیجانات بیافزاییم؛ در زمانه فعلی شبهه های علمی قوی مطرح نمی شود و نباید وارد منازعه و جنجال شد تا از مسائل اصلی تر باز نمانیم؛ به بیان دیگر نباید حاشیه را با متن اشتباه بگیریم.

این پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: هدف از مطرح کردن کرسی های آزاداندیشی توسط مقام معظم رهبری به این دلیل است که افراد دارای نظریات نو و بعضا شاذ حرف خود را مطرح کرده تا به درستی بررسی شود و جنبه علمی کار سنجیده شود؛ بسیاری از کتبی که جنجال خلق می کنند اگر در کرسی آزاداندیشی مطرح شوند به راحتی حل می شوند و جنجالی نیز پیش نمی آورند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تأکید بر پرداخت به ذات بحث علمی اظهار داشت: وقتی بحث های جنجالی در محیط علمی پرداخت شود حل و فصل متفاوتی نسبت به فضاهای رسانه ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر رسانه ای به دنبال جنس خودش در بازار خبر می گردد، از این رو رسانه های فاصله دار با انقلاب دلسوز حوزه نیستند، گفت: داعیه دار جریان انقلابی نباید افراد سطحی نگر باشند زیرا رأس انقلابی ها امام، رهبر معظم انقلاب و شخصیت های مهم و الگو هستند از همین رو نباید فعالیت های انقلابی دست چند نفر باشد که انقلابی گری را مساوی با تندروی و افراطی گری معرفی کنند.

وی تأکید کرد: کسی که می خواهد حرف انقلابی بزند باید بدون سبک کردن حوزه و توهین به بزرگان حرف خود را بزند که تأثیر خود را بدون خسارت خواهد داشت.

ارسال نظرات