۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۷۰۳۵۶۷
دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی خبر داد؛

آغاز طرح کریمه اهل بیت از ۲۰ اسفند ماه

آغاز طرح کریمه اهل بیت از ۲۰ اسفند ماه
قم ـ سردار موحد گفت: طرح کریمه اهل بیت(س) ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ است و از ۲۰ اسفند ماه شروع و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، سردار محمدرضا موحد، دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم در جلسه هماهنگی این قرارگاه که با حضور مسئولین کمیته‌ها و برخی از مسئولین استان برگزار شد، به تشریح طرح کریمه اهل بیت(س) پرداخت و گفت: این طرح ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ است و از ۲۰ اسفند ماه شروع و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام این خبر افزود: طرح کریمه اهل بیت(س) با هدف‌گذاری بر پنج محور عملیاتی قرارگاه از جمله سالم‌سازی فضای بوستان‌ها، نظارت بر اماکن پرتردد، مانکن‌ها، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، نما و منظر شهری آماده شده است.

سردار موحد ادامه داد: کمیته امر به معروف و نهی از منکر، کمیته فرهنگی، کمیته اجتماعی، کمیته تبلیغات و فضاسازی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته بانوان، کمیته مساجد، و کمیته تشکل‌های حوزوی، دانشجویی و دانش‌آموزی؛ از جمله کمیته‌های فعال در این طرح عملیاتی می‌باشند.

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی به تشریح هر یک از کمیته‌های طرح کریمه اهل بیت (س) پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌های مطرح شده در کمیته امر به معروف و نهی از منکر؛ تقویت گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ترویجی و ایجابی در خیابان‌های صفاییه، ارم، آستانه و بازار به صورت صبح و عصر، استقرار کافه گفتگو در کوه خضر نبی و اجرای فعالیت‌های ایجابی و ترویجی در ایام نوروز، فعالیت گسترده تیم ویژه نظارت بر بوستان‌ها با اولویت بوستان‌های علوی، غدیر، هاشمی، فدک و حاشیه رودخانه با همکاری ناجا و دستگاه قضائی، نظارت ویژه بر وضعیت کافه‌ها و شهربازی سرپوشیده در ایام تعطیل با هماهنگی دستگاه قضائی و همکاری ناجا است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته اجتماعی؛ تأمین مبلغین و مبلغه‌های مورد نیاز کمیته‌ها جهت فعالیت در بوستان‌ها و ایستگاه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، راه‌اندازی ایستگاه پاسخ به شبهات حجاب در خیابان آستانه با همکاری و هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار موحد تصریح کرد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته فرهنگی؛ ایجاد ایستگاه ثابت فرهنگی در ۴ بوستان هدف علوی، غدیر، هاشمی، فدک و خیابان آستانه با غرفه‌های متنوع با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با همراهی و همکاری کمیته‌های اجتماعی، بانوان و امر به معروف و نهی از منکر، اجرای ویژه برنامه‌های متنوع به صورت استیج زنده در سطح بوستان‌های هدف و خیابان آستانه با محوریت مباحث عفاف و حجاب است.

وی برنامه‌های کمیته بانوان را برشمرد و ادامه داد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته بانوان اجرای طرح گعده‌های دخترانه با سازماندهی و اعزام مبلغین به بوستان‌های هدف و آستانه و حضور در جمع‌های دخترانه جهت پاسخ به گره‌های ذهنی، برنامه‌ریزی و اجرای طرح ویژه در بوستان بانوان نرگس با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و نخبگانی است.

سردار موحد افزود: برنامه‌های مطرح شده در کمیته تشکل‌های حوزوی، دانشجویی و دانش آموزی؛ اجرای طرح گعده‌های پسرانه با سازماندهی و اعزام مبلغین و تشکل‌های فعال به بوستان‌های هدف و حضور در جمع‌های پسرانه جهت پاسخ به گره‌های ذهنی، هماهنگی و همکاری با اداره اوقاف جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاهی در سطح امامزاده‌های پرتردد است.

وی برنامه‌های کمیته تبلیغات و فضاسازی را برشمرد و گفت: برنامه مطرح شده در کمیته تبلیغات و فضاسازی؛ طراحی، تهیه و نصب بنرهای تلنگری و تذکری در سطح بوستان‌های هدف و سایر بوستان‌های شلوغ با محوریت موضوعاتی از قبیل: ممنوعیت استعمال قلیان، سگ‌گردانی، آلودگی صوتی و بدحجابی و بی‌حجابی، اجرای رزمایش فضاسازی تبلیغی و محیطی در سطح استان قم از جمله ورودی‌ها، خروجی‌ها، اماکن پرتردد، خیابان‌ها و بوستان‌های هدف طرح با نصب بنرهای زیبا و اثر گذار با نکات ترویجی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب و زیست عفیفانه است.

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی گفت: برنامه‌های مطرح شده در کمیته مساجد؛ سازماندهی و اعزام مبلغین فعال و خوش بیان در ایام اجرای طرح به مساجد جهت تبلیغ و تبیین مباحث مرتبط با عفاف و حجاب اسلامی و ایجاد میزهای مشاوره پاسخ به سوالات و شبهات در خصوص عفاف و حجاب است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته رسانه و فضای مجازی؛ تولید و انتشار کلیپ‌های کوتاه در خصوص آسیب‌های فضای مجازی و پخش در شبکه‌های اجتماعی و شبکه استانی، پوشش گزارشی و خبری فعالیت کمیته‌ها در طرح ویژه کریمه اهل بیت (س) در سطح شبکه استانی است.

سردار موحد در پایان خاطرنشان کرد: دادستان، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، فرماندهی انتظامی استان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اداره کل تبلیغات اسلامی، شهرداری کلان‌شهر، دفتر تبلیغات حوزه علمیه و مدیر کل اجتماعی استانداری از جمله دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این طرح می‌باشند.

لازم ذکر است، در این نشست هر یک از مسئولین کمیته‌ها دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی به ارائه گزارش عملکرد کمیته‌ها پرداختند

ارسال نظرات