۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۰۳۵۶۹
نماینده ولی فقیه در اصفهان عنوان کرد؛

مسجد محوری، بهترین راه حل مشکلات محله‌ها

مسجد محوری، بهترین راه حل مشکلات محله‌ها
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد مسجدمحوری را بهترین راه حل مشکلات محله ها دانست و گفت: مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل محله‌ها را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: امام حسین(ع) فرمودند همه واجبات به وسیله امر به معروف و نهی از منکر برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه به مردم متذکر شویم که نباید نسبت به دین بی تفاوت بود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اظهار کرد: یکی از زمینه های ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت افزایش گروه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد است که نقش مهمی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید مساجد از پایگاه های مردمی امر به معروف و نهی از منکر باشند، افزود: شناسایی افراد نیازمند در هر محله‌ باید از سوی مساجد صورت بگیرد و به صورت پنهانی و با حفظ کرامت افراد به آنها کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برطرف كردن نیازهای مردمی و اقشار ضعیف محله ها به حضور و فعالیت خیران نیاز است.

امام جمعه اصفهان افزود: مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل محله‌ها را برطرف کنند و نقش آفرینی جدی در جامعه داشته باشند.

در ادامه این دیدار سردار جواد استکی رییس مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان هم اظهار داشت: فلسفه شکل گیری این مجمع در استان از سال ۹۵ آغاز شد و تلاش کردیم طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای احیای این واجب فراموش شده گام برداریم.

سردار استکی افزود: همه فعالیت‌های مجمع رهروان امربه معروف به عشق احیای این فریضه واجب و لبیک گفتن به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با کمک همه‌ی افراد بتوانیم این واجب فراموش شده را احیا کنیم چرا که یکی از نیازهای ضروری جامعه عمل به این فریضه الهی است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
این عکس هم پشت به تیتره
و غیر حرفه ای
0
0