۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۰۳۶۸۲
سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مطرح کرد؛

جوانگرایی ۲۲ درصدی ائمه جمعه/ باید نماز جمعه انقلابی داشته باشیم

جوانگرایی ۲۲ درصدی ائمه جمعه/ باید نماز جمعه انقلابی داشته باشیم
حجت الاسلام نوری گفت: در سه سال گذشته توانستیم از رویش‌های انقلاب اسلامی در ورودی‌های شبکه امامت جمعه استفاده کرده و حدود ۲۲ درصد تغییر را در سطح ائمه جمعه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نوری معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در نشست خبری که بعد از ظهر امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به رویکرد جدید مدیریتی در سه سال و نیم گذشته و انتصاب تعداد 193 امام جمعه زیر۴۰ سال اظهار داشت: ما در 891 پایگاه کشور برگزاری نماز جمعه را داریم که در سه سال گذشته در 191 پایگاه خود توانستیم از رویش های انقلاب اسلامی که طلاب دانش آموخته بودند به عنوان ورودی های شبکه امامت جمعه استفاده و حدود 22 درصد تغییر را در سطح ائمه جمعه ایجاد کنیم.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ابراز داشت: امروز در 891 نقطه از ایران اسلامی نماز جمعه اجتماع مومنین با محوریت نماز جمعه به عنوان قرارگاه اخلاق و تقوا و معنویت و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برگزار می شود.

حجت الاسلام نوری نهاد نمازجمعه را فصل نوینی برای ارتباط با اقشار مختلف دانست و اظهار کرد: روز پنجم مرداد از شبکه‌های اجتماعی در قالب شبکه امامت جمعه رونمایی خواهد شد که در شبکه‌های ایرانی فعالیت خود را به طور رسمی اعلان می‌کنیم.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به برگزاری 891 نماز جمعه در نقاط مختلف کشور از انجام چند فراخوان خبر داد و اظهار کرد: اولین فراخوان مربوط به آثار گرافیکی با حضور گرافیست‌های حرفه‌ای کشور بود و در کارگاهی سه روزه آثار خوبی در موضوع نمازجمعه خلق شد که آثار نهایی در سایت امامت جمعه در دسترس است.

حجت الاسلام نوری با اشاره به فراخوان شعر نمازجمعه اظهار کرد: از شعرا در سراسر کشور خواسته‌ایم تا در موضوع نمازجمعه اشعار خود را بسرایند و با همکاری شبکه قرآن آیه ۹ سوره جمعه را به مشارکت و مسابقه قراء کشور گذاشته‌ایم تا در ارتقای فرهنگ نمازجمعه مؤثر باشد.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به به روز رسانی و طراحی مجدد سایت نهاد امامت جمعه ابراز داشت: این سایت امکان ارتباطی خوبی را برای اقشار مختلف مردم فراهم کرده است و مردم می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کرده و از این طریق مستقیماً با امام جمعه شهرشان ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: با اهتمام ائمه جمعه قریب به ۷ هزار مسئله شناسایی کرده و مسئله‌ها را اولویت‌بندی و تفکیک کرده ایم، بخصوص در حوزه عمران و زیرساخت و مسائل رفاهی، کشاورزی، آب رسانی در 891 نقطه با حضور میدانی ائمه جمعه مسئله یابی شده است که با این کار توانسته‌ایم هدیه بسیار خوب و ارزنده‌ای را برای دولت جدید فراهم کنیم و این گزارش ملی با تفکیک استانی خودش توسط ریاست محترم شورا به رئیس‌جمهور منتخب اهدا خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به وضعیت برگزاری نمازجمعه در تهران ابراز داشت: یکی از شروط برگزاری نمازجمعه، مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا است که دو هفته است این مجوز برای برگزاری نمازجمعه در تهران دریافت شده است؛ امّا اکنون چون شرایط کرونا قرمز شده است صلاح نمی‌دانیم که نمازجمعه را برگزار کنیم.

حجت الاسلام نوری در ادامه افزود: خطبه‌های نمازجمعه بیانگر مطالبات مردم و نقش بصیرت آفرینی و قرارگاه بصیرت است و ما نمی‌توانیم قبول کنیم که خطبه‌های خنثی داشته باشیم و باید نماز جمعه انقلابی داشته باشیم و خطبه‌های ما افق‌گشا و بصیرت آفرین و بر محور تقوا و معنویت باشد.

ارسال نظرات