۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۰۳۶۸۴
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تبیین کرد؛

اهمیت شبکه سازی و داشتن گفتمان واحد در حوزه های علمیه خواهران

اهمیت شبکه سازی و داشتن گفتمان واحد در حوزه های علمیه خواهران
حجت‌الاسلام والمسلمین محدر رسیدن گفت: رسیدن حوزه های علمیه خواهران به مرجعیت علمی در عرصه مباحث زن و خانواده نیاز به شبکه سازی و داشتن گفتمان واحد دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محدر، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان البرز در کرج، ضمن اشاره به افق بلندی که در اسناد حوزه ترسیم شده است، بیان کرد: در افق ۱۴۱۴، حوزه های علمیه خواهران باید به مرجعیت علمی در خصوص مباحث زن و خانواده برسد. با توجه به ظرفیتی که در حوزه ها وجود دارد، بنده معتقدم که زودتر از این تاریخ هم دستیابی به این هدف بزرگ امکان پذیر است، لکن دستیابی به هر هدفی، نیاز به داشتن شرایطی و دانش و مهارت دارد.

وی ادامه داد: در راستای رسیدن به اهداف پیش رو، بحث شبکه سازی و گفتمان سازی یکی از مباحث مهم است، تا وقتی که در حوزه های علمیه خواهران گفتمان واحدی شکل نگیرد، یک تیم نشویم، تشکیلات واحد و منسجمی شکل نگیرد، قطعاً دستیابی به اهداف، ممکن نخواهد بود.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تصریح کرد: لازم است حوزه های علمیه شبکه ای باشند که بتوانند در جامعه حضور مؤثر داشته باشند. اگر صرفاً عالم و پژوهشگر باشند ولی وظیفه شبکه سازی و هدایت گری تحقق پیدا نکند ما هیچ کاری نکردیم، اگر مسائل مربوط به زن و خانواده پاسخ داده نشود، مسائل در خصوص حجاب و عفاف، مسائل در خصوص جمعیت، پاسخ داده نشود، ما در حقیقت کاری انجام ندادیم. لازمه پاسخگویی مؤثر به مشکلات و معضلات، شبکه سازی و تیم سازی است.

لازم به ذکر است در این مراسم، ضمن تکریم و تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم‌لو و حجت‌الاسلام والمسلمین محدر در زمان تصدی مدیریت استان، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی در حکمی به مدت دو سال به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان البرز معرفی شدند.

ارسال نظرات