۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۰۳۷۳۸
با حضور آیات خاتمی و اعرافی برگزار شد؛

همایش علمی آیت الله صافی گلپایگانی؛ میراث‌دار صد سال تاریخ حوزه علمیه

همایش علمی آیت الله صافی گلپایگانی؛ میراث‌دار صد سال تاریخ حوزه علمیه
همایش علمی آیت الله صافی گلپایگانی؛ میراث‌دار صد سال تاریخ حوزه علمیه به همراه برگزاری میزگرد علمی با موضوع میراث داری حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در سده اخیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش علمی آیت الله صافی گلپایگانی؛ میراث‌دار صد سال تاریخ حوزه علمیه به همراه برگزاری میزگرد علمی با موضوع میراث داری حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در سده اخیر پیش از ظهر امروز با حضور آیات خاتمی و اعرافی در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

آیت الله خاتمی در این همایش با اشاره به اینکه حوزه صد ساله ما از آغاز تاکنون ۶ دوره را طی کرده است، گفت: دوره اول عصر ۱۵ ساله مرحوم آیت الله حائری است، دوره دوم دوره فترت که بین دوره آیت‌الله حائری و آیت الله بروجردی و اعلام ثلاث است و دوره سوم نیز عصر آیت‌الله بروجردی است که از آن می توان به عصر شکوفایی حوزه علمیه قم یاد کرد.

وی با بیان اینکه می گویند حاج شیخ عبدالکریم حائری به دلیل جدایی دین از سیاست موفق بود، اظهار داشت: این سخن نادرست است به دلیل آن که حوزه علمیه قم حافظ دین است و دین منهای سیاست به تعبیر امام خمینی انکار بدیهیات است.

آیت الله اعرافی نیز در این همایش با اشاره به تاریخ صد ساله حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این ادوار فراز و فرود را مشاهده کرده ایم اما هیچگاه مشعل فروزان حوزه خاموش نشد، این حوزه به لطف خدا و تلاش مجاهدانه علما به قله خود رسیده و قم همواره پایگاه حضور عالمان و مجاهدان در راه دین بوده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ضمن پرداختن به مجاهدت علمای بزرگ شیعه خاطرنشان کرد: علما ضرورت یک پایگاه علمی و معنوی به نام قم را دریافت کرده بودند، همیشه باید توجه کنیم رجالی داشته‌ایم که در پشت جبهه علمی مجاهدت‌های عظیمی را انجام دادند اما از نام و عنوان خود گذشتند و گمنام ماندند تا مشعل اسلام فروزان بماند.

ارسال نظرات