۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۰۳۷۸۵
نتایج نظر سنجی مخاطبین رسا؛

کم کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی؛ عامل رشد فرهنگ بیگانه

کم کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی؛ عامل رشد فرهنگ بیگانه
براساس نظرسنجی که به مناسبت روز ولنتاین انجام شد، مخاطبین خبرگزاری رسا کم کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی؛ عامل رشد فرهنگ بیگانه دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با نگاهی به تقویم جمهوری اسلامی ایران 365 روز از عمر مردمان این سرزمین به بهانه های مختلف زمینه شادی و ابراز علاقه به خانواده و هم نوعان خود وجود دارد.

شاید بتوانیم وجود ایام شمسی و قمری در تاریخ ایرانی اسلامی را ویژگی و مزیت این اقوام مسلمان دانست، چرا که کمتر هفته ای را شاهد هستیم مناسبت ملی یا مذهبی در آن وجود نداشته باشد تا به آن بهانه خانواده های ایرانی دور هم ساعاتی را به شور و نشاط و مهربانی سپری کنند و جالب تر اینکه تنوع مناسبتی همه قشرها، از روز کودک تا سالمند، پدر و مادر، همسر، دختر و... را در بر گرفته است.

با وجود این امتیاز و تنوع ایام با هزاران دریغ و ابراز تاسف باید یادآور شویم که ضرب المثل مرغ همسایه غاز است، در مورد برخی از افراد خصوصاً جامعه سلبریتی ایرانی حاکم شده است، سوال اینجاست مگر ما روز زن و یا روز پدر را در تقویمان و مناسبت هایمان را نداریم که فرهنگ غرب را  در قالب روز ولنتاین به جامعه دیکته می کنیم.

متاسفانه سالیانی است که جشن کریسمس، جشن هالوین، بلک فرایدی، ولنتاین در بی توجهی مسئولان فرهنگی در کنار اعیاد ملی مذهبی جای خود را باز کرده و در برخی از مناطق به عنوان یک فرهنگ از آن یاد می شود.

کم کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی؛ عامل رشد فرهنگ بیگانه

به همین خاطر خبرگزاری رسا از چند روز قبل از ولنتاین نظرسنجی را با کابران و مخاطبان خود به اشتراک گذاشت که بی توجهی مسئولان فرهنگی  را با درصدی بالا به عنوان عامل ترویج و رشد فرهنگ بیگانه در کشور معرفی کرده اند.

گفتنی است گزینه ها و درصد مشارکت به این شرح است:

به نظر شما مخاطبین محترم کدام یک از عوامل زیر موجب رشد فرهنگ بیگانه در کشور ما شده است؟
رفتار سلبریتی‌ها
13.79 %
فضای مجازی
20.69 %
کم کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی
58.62 %
نفوذ بیگانه
6.9 %

گفتنی است ملت مومن و انقلابی ایران از دولت آیت الله رئیسی و دولتمردان فرهنگی درخواست رسیدگی بیشتر نسبت به مسائل فرهنگی را دارد.

ارسال نظرات