۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۰۳۸۱۲
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

برخی ادارات فاقد ارزش‌های انقلاب هستند/ آمریکا، استاد بحران آفرینی نیابتی

برخی ادارات فاقد ارزش‌های انقلاب هستند/ آمریکا، استاد بحران آفرینی نیابتی
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: برخی ادارات فاقد ارزش‌های انقلاب هستند درحالی که در فرهنگ انقلابی مردم باید مشتاق باشند که به ادارات مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد دو خلبان شهید ارتش گفت: چهاردهم اسفندماه روز احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد است که ما آن را نیز گرامی می داریم؛ چقدر خوب است که این مناسبت امسال با ماه شعبان و ماه مواسات مقارن شده است و این نهاد مبارک طی این سال‌ها، منشأ خدمات و برکات زیادی بوده و ان‌شاءالله روز افزون بشود که مقارن شدن این دو مناسبت و همچنین نزدیکی سال جدید نیازمند یک حرکت گسترده خودجوش مواساتی است تا این ماه را سرشار از سرور و شادی برای نیازمندان و گرفتاران کند.

وی همچنین پیشاپیش ولادت سیدالشهدا علیه السلام را تبریک گفت و افزود: روز پاسدار را به همه پاسداران تبریک می‌گوییم و برای همه این عزیزان آرزوی توفیق داریم و ان‌شاءالله در گام دوم بیشتر خواهند درخشید؛ همچنین روز چهارم ماه شعبان، روز جانباز را نیز به همه جانبازان تبریک می‌گوییم؛ کسانی که از پا افتادند تا مردم روی پا بایستند، کسانی که دست دادند تا دست مردمان برای فعالیت باز باشد، کسانی که چشم دادند تا چشم مردم به روی افق ها گشوده شود و کسانی که سلامتی خود را دادند تا این مردم با سلامت زندگی کنند.

خطیب جمعه تهران در ادامه به مسأله حفاظت از محیط زیست اشاره و آن را واجبی ترک شده خواند و تأکید کرد: حفاظت از محیط زیست باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مجموعه‌های جهادی ما برای شکل‌گیری یک قرارگاه جهادی باید پا به میدان بگذارند و نهادهای مسئول این همه گروه های جهادی، انقلابی، مومن و متخصص را حمایت کنند؛ این یک مسأله ساده، عادی، تشریفاتی و تجملاتی نیست، حیات طیبه ما در گرو حفاظت از این نعمت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه به وضعیت ادارات پرداخت و اظهار داشت: گویا انقلاب در برخی از ادارات ورود پیدا نکرده است! برخی ادارات فاقد ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند در حالی که در فرهنگ انقلابی مردم باید مشتاق باشند که به ادارات مراجعه کنند نه اینکه غصه عالم به دلشان بیاید که دوباره کارشان گیر اداره افتاد؛ اداره باید فعال، با نشاط، متواضع، صمیمی و با برنامه باشد تا کار مردم در بخش‌های گوناگون روان و تمیز انجام شود.

وی متذکر شد که هر نوع اصلاح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اگر بخواهد در جامعه رخ دهد، باید از نهادهای حاکمیتی و دولت آغاز شود و همچنین وی آزادسازی سواحل را یکی از همین فعالیت‌های خوب دانست که دولت اصلاح را از خود و دقیق و سریع انجام داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: اگر سامانه ثبت مجوزها به خوبی از پس کار برآید، این تشریفات فسادزا و امید سوز که امضاهای طلایی و رانت را درونش دارد از بین خواهد رفت و اگر با همین قاطعیت پیش برویم، مردم نفسی خواهند کشید و فعالیت‌های شان سامان می گیرد؛ همچنین حضور بدون تشریفات مسئولین در بین مردم نیز از جمله کارهای خوب این دوران است.

وی در ادامه به سخنان رهبری در روز مبعث رسول مکرم اسلام اشاره و عنوان کرد: ملت عزیز ما مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته است و آن برافراشتن پرچم رسالت الهی است؛ ما باید از زیر نظر اختاپوس جاهلیت مدرن بیرون بیاییم و دیگران را نیز خارج کنیم و به ملت‌های عالم راه را نشان دهیم و زمینه‌ساز ظهور ولایت عظمای مهدوی باشم.

امام جمعه موقت تهران جاهلیت مدرن را همان جاهلیت اولی خواند منتهی با چهره‌ای بزک شده و شیک پوش و خاطرنشان کرد: مدرن بودن این جاهلیت به این خاطر است که علم و هنر و تکنولوژی را هم به استخدام گرفته و با هنر و رسانه خودش را منتشر می‌کند.

وی در پایان گفت: مقصر اصلی تمام جنگ های منطقه ما و نابودی زیرساخت‌ها، آمریکا است و خودشان نیز اعتراف کرده‌اند؛ آمریکا استاد کل بحران آفرینی نیابتی است و همچنین برای خودشان نیز چیزی جز بدبختی، بیچارگی و نفرت باقی نگذاشته‌‌اند و منفور ترین رژیم در بین مردم جهان، آمریکا است.

ارسال نظرات