۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۳۸۸۴

دهمین روز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین

دهمین روز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین
در دهمین روز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که برای ایجاد کریدورهای انسانی موقتاً آتش‌بس اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در دهمین روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، شهردار شهر «ماریوپل» اعلام کرد که ارتش روسیه کنترل شهر روسیه را به دست گرفته است و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که در صورت سقوط اوکراین، تمام اروپا سقوط خواهد کرد.

شما می‌توانید بخش بیست و هشتم از گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین را در زیر دنبال کنید.

روسیه: کنترل ۱۰ منطقه در اوکراین را در ۲۴ ساعت به دست گرفتیم

وزارت دفاع روسیه: نیروهای مسلح روسیه در حال پیشروی در یک جبهه گسترده در اوکراین هستند و در شبانه روز گذشته ۱۰ منطقه را تحت کنترل گرفتند.

وزارت دفاع روسیه: از آغاز عملیات ویژه، بیش از ۲۰۰۰ تاسیسات نظامی اوکراین تخریب شده است. نخست‌وزیر پیشین اوکراین خواهان استعفای مقام‌های اوکراینی شد

«میکولا آزاروف» نخست‌وزیر پیشین اوکراین تأکید کرد که برای حل بحران فعلی در این کشور، تمامی مقام‌های دولتی اوکراین باید استعفا کنند.

وی در این خصوص گفت: «من تأکید می‌کنم که اکنون مسئله اصلی و مهم، توقف خونریزی و بازگرداندن صلح در اوکراین است. تنها راه حل این مشکل استعفای کل اعضای دولت است. این مهم‌ترین کار است».

 

آتش‌بس برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه در ماریوپل و وولنوواخا

وزارت دفاع روسیه: از ساعت ۱۰:۰۰ به وقت مسکو (۱۰:۳۰ به وقت تهران) طرف روسی، یک وقفه در عملیات اعلام می‌کند و کریدورهای انسانی را برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل و وولنوواخا باز خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه: ایجاد کریدورهای بشردوستانه و مسیرهای خروج با طرف اوکراینی توافق شده است.

 بن زاید با رئیس‌جمهور اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد

ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات آخرین تحولات اوکراین را تلفنی با رئیس جمهور این کشور بررسی کرد. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظرات