۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۰۳۹۹۵

توصیه های آیت الله اراکی به طلاب حوزه علمیه خوزستان

توصیه های آیت الله اراکی به طلاب حوزه علمیه خوزستان
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چگونگی فعالیت های فرهنگی در شرایط کنونی جامعه، در چهار فراز توصیه هایی به طلاب و روحانیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن اراکی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در بازدید از دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در این دفتر توصیه هایی را به مدیران، طلاب و روحانیان این دفتر کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید به شبکه سازی بین جوانان بیان داشت: خوشبختانه جوانان ما زمینه بسیار خوبی برای جذب دارند، فطرت آنها این آمادگی را دارد؛ بنابراین باید آنان را ابتدا جذب و در ادامه شبکه سازی کنیم.

وی استفاده از ظرفیت هنر را به عنوان دومین توصیه های خود مطرح کرد و ابرازداشت: جامعه فرهنگی ما اغلب خوب هستند اما نگذارید هنر دست غرب زده ها باشد که به وسیله آن علیه اسلام و انقلاب کار کنند.

آیت الله اراکی تربیت نویسنده را سومین توصیه خود بیان و خاطر نشان کرد: جریان های انحرافی با استفاده از ابزار نویسندگی جذاب، آموزه های منحرف خود را ترویج می کنند؛ بنابراین ما هم باید با قلمی که بیشتر جوانان مخاطب آن باشند و لذت ببرند و میان هم رد و بدل کنند متون خود را ارائه دهیم؛ مانند کاری که آقای یامین پور با کتاب نخل و نارنج درباره زندگانی شیخ اعظم(ره) داشته اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری چهارمین توصیه خود را بهره گیری از ظرفیت شعر خواند و گفت: در دوران ائمه اطهار(ع)، بسیاری از معارف دینی به وسیله شعر ترویج می شد؛ از این رو باید در خوزستان که شعر جزئی از فرهنگ مردم است، تأکید ویژه ای نسبت به آن شود./9454/

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات