۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۲۵۴۷

تشکیل مرکز فضای مجازی با مشارکت نهاد‌های حوزوی استان خوزستان

تشکیل مرکز فضای مجازی با مشارکت نهاد‌های حوزوی استان خوزستان
خوزستان - حجت الاسلام عبدالحسینی گفت: با مشارکت نهاد‌های حوزوی، مرکز فضای مجازی تشکیل و طبق مصوبه جلسه، مدیریت و هماهنگی این مرکز به دفتر تبلیغات خوزستان سپرده شد.
حجت الاسلام صادق عبدالحسینی، مسئول امور فضای مجازی دفتر تبلیغات خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تشکیل مرکز فضای مجازی با مشارکت نهاد‌های حوزوی استان خوزستان خبر داد و گفت: طبق جلسه‌ای که شورای هماهنگی نهاد‌های حوزوی در ابتدای سال ۱۳۹۹ داشت، مصوب گردید تا مرکزی برای تولید و نشر آثار رسانه‌ای با محتوای دینی توسط مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه تشکیل شود.

مسئول امور فضای مجازی دفتر تبلیغات خوزستان ادامه داد: برای تشکیل این مرکز مقرر شد، نماینده‌هایی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان خوزستان، مرکزخدمات حوزه‌های علمیه استان خوزستان، سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران، سازمان اوقاف و امور خیریه، نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خوزستان، بسیج استان خوزستان و قرارگاه خاتم الاوصیاء با همفکری نسبت به تشکیل این مرکز و شیوه حمایت و نظارت از آن به تبادل نظرات پرداختند.

حجت الاسلام عبدالحسینی با بیان اینکه طبق مصوبه جلسه، مدیریت و هماهنگی این مرکز به دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان سپرده شد، اضافه کرد: دفتر تبلیغات در دو حوزه طلبه و غیرطلبه مشغول به برنامه ریزی و انجام مقدمات تشکیل مرکز است و به این منظور هم ستادی برای هماهنگی و برنامه ریزی تشکیل شده که اکنون نیز به خوبی مشغول پیگیری مصوبات خود است.

وی عنوان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش ارتباط مبلغین و طلاب با عموم مردم و همچنین ضرورت وجود عنصر معنویت در خانواده‌ها و عموم مردم تصمیم بر این شد که این ارتباط و تبلیغ در شکل و سیاق فضای مجازی شکل بگیرد.

حجت الاسلام عبدالحسینی ضمن تأکید بر اینکه در آینده ارتباطات در جهان بیش از پیش در بستر فضای مجازی تعریف خواهد شد، افزود: متأسفانه این امر در میان مبلغین ما هنوز جدی گرفته نشده است.

مسئول مرکز فضای مجازی دفتر تبلیغات خوزستان در خصوص شرایط و وضعیت کنونی این مرکز خاطرنشان کرد: اساسنامه این مرکز تدوین و تصویب شده و در مرحله برنامه ریزی عملکرد‌های عملیاتی در کارگروه فضای مجازی که متشکل از نهاد‌های حوزوی بوده، هستیم.

حجت الاسلام عبدالحسینی با تأکید بر لزوم تسریع در عملیات‌های این مرکز به شکل ستادی اظهار داشت: فعالیت‌هایی در مناسبت‌های مختلف توسط این مرکز شکل گرفت، که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت ویژه برنامه‌های غدیر، ساخت کلیپ‌ها و تصاویری با موضوعات مناسبتی، آغاز به کار سایت و کانال‌های وابسته به آن، بنام سایت الامیر و مجموعه کانال‌های تخصصی با موضوع محور بیان یا موضوعات نقد وهابیت به زبان فارسی و عربی، نقد مدعی یمانی، جبهه مقاومت، اخلاق، معارف، سبک زندگی و خانواده و کودک و نوجوان اشاره کرد.

وی گفت: اکنون نیز این کانال‌ها در حال انتشار مطلب و عضوگیری بوده و در دو بستر شبکه اجتماعی داخلی ایتا و خارجی اینستاگرام در حال فعالیت هستند.

مسئول مرکز فضای مجازی دفتر تبلیغات خوزستان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در صورت تسریع در تشکیل رسمی این مرکز، اکثر فعالیت‌های رسانه‌ای همچون کلیپ، تصویر، صوت، موشن گرافی، اینفوگرافی در اکثر شبکه‌های اجتماعی شروع به ساخت، تولید و همچنین انتشار خواهد کرد.

حجت الاسلام عبدالحسینی در پایان با تأکید بر استقبال از این مرکز توسط طلاب خاطر نشان کرد: در ثبت نام اولیه مبلغان برای همکاری ۳۵۰ طلبه خوزستانی با عنوان مبلغان فضای مجازی جهت تبلیغ مجازی ثبت نام کرده که در مرحله راستی آزمایی فنی هستیم و به محض پایان این فرآیند نسبت به ابلاغ این تبلیغ‌ها اقدام خواهد شد./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات