۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۰۴۰۱۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

هیات های مذهبی مروج ازدواج آسان باشند

هیات های مذهبی مروج ازدواج آسان باشند
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که هیأت های مذهبی باید مروج ازدواج آسان در جامعه باشند، گفت: مسأله فرزندآوری نیز باید مورد توجه فعالان مساجد و هیاتی‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جشن ولادت با سعادت امام حسین(ع) در ساری با تبریک ایام ماه شعبان و ولادت ائمه معصومین(ع)، گفت: ️برپایی این نوع جشن‌ها و مراسم‌ها و مجالس، موجب آشنا شدن آحاد جامعه به خصوص نسل جوان به فضایل اخلاقی و سیره عملی ائمه معصومین(ع) و به ویژه ترویج سبک زندگی نورانی آن بزرگواران می‌شود و فعالیت هیات‌ها برای تحقق این مهم ارزشمند است.

وی با بیان این که امروز یکی از وظایف مهم آحاد مردم به ویژه هیأت های مذهبی بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) است، افزود: اگر در زندگی فردی و اجتماعی خود ارزش های مورد نظر ائمه معصومین(ع) مورد توجه قرار گیرد به طور حتم شاهد زندگی سعادتمندانه خواهیم بود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ️دینداری والدین در تربیت نسل آینده نقش آفرین خواهد بود، خاطظرنشان کرد: همانگونه که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با دینداری و خداپرستی فرزندانی همانند امام حسین(ع) تربیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره اخلاقی و عملی ائمه معصومین(ع) است، ادامه داد: جامعه اسلامی تنها در سایه ارزش های الهی و معنوی به رشد و تعالی دست پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی در سایه توجه به مفاهیم الهی و معنوی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: تداوم این مسأله نیز در گرو تقویت باورهای اعتقادی و دینی در جامعه است.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش های معنوی در جامعه اسلامی هستند، افزود: هیأت های مذهبی و فعالان این عرصه باید در جهت نشر و تقویت ارزش های دینی و انقلابی در جامعه بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در ازدواج باید ملاک تقوا، ایمان، خداپرستی و دینداری باشد، بیان داشت: توجه به دینداری فرد مقابل یک سرمایه گذاری برای تربیت فرزندی صالح در آینده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که محافل دینی و معنوی، ظرفیت های ارزشمندی برای پرورش نسلی دیندار و انقلابی است، افزود: شور و شعور مذهبی و سوز و گداز اهل بیتی باید در این محافل مورد توجه باشد.

وی با بیان این که اگر امام حسین(ع) جمعیتی از دینداران واقعی را همراه سپاه خود داشت قیام عاشورا این گونه رقم نمی‌خورد، ادامه داد: جمعیت برای حفظ دین اسلام مهم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ️امروز هم برای امام حسین(ع) مهم است و کاهش جمعیت مسلمانان زیبنده جامعه اسلامی نیست، افزود: باید مسأله ازدواج آسان در جامعه بیشتر ترویج و ترغیب شود تا شاهد افزایش جمعیت در جامعه اسلامی باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود از پایین بودن نرخ زاد و ولد در مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت: ازدواج در مازندران گران و سخت است و شغل، درآمد، خانه و ماشین باید باشد تا ازدواج صورت گیرد که این با فرهنگ ایرانی اسلامی فاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که هیأت های مذهبی باید مروج ازدواج آسان در جامعه باشند، افزود: مسأله فرزندآوری نیز باید مورد توجه فعالان مساجد و هیاتی‌ها باشد./950/

ارسال نظرات