۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۰۳۵۳۹
همزمان با عید مبعث صورت می گیرد؛

برگزاری جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران

برگزاری جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تلبس تعدادی از طلاب مدارس علمیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در روز عید مبعث خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از تلبس تعدادی از طلاب مدارس علمیه در روز عید مبعث خبر داد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که این طلاب همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) و از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران لباس مقدس روحانیت را به تن خواهند کرد، افزود: این طلاب همه مراحل قانونی لازم برای تلبس را طی کرده اند.

وی، اتمام پایه پنجم برای طلاب بلند مدت و گذراندن ۱۳۰ واحد درسی برای طلاب مدارس علمیه سفیران، ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب، شرکت در کارگاه مهارتی تلبس، بررسی امور صیانتی، مصاحبه علمی و همچنین تأییدیه اخلاقی مدیر مدرسه را از جمله مهم‌ترین شروط تلبس طلاب عنوان کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب علاقه‌مند به تلبس باید کلیه مراحل یاد شده را با موفقیت بگذرانند، خاطرنشان کرد: هر گونه تلبسی خارج از قوائد و قانون ذکر شده غیر قانونی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که لباس مقدس روحانیت از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و طلاب و روحانیان وظیفه دارند در حفظ و صیانت از آن همواره کوشا باشند، تصریح کرد: طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند وارد عرصه‌ای دیگر از زندگی طلبگی می‌شود که باید همواره مراقب اخلاق، رفتار و اعمال خود در جامعه باشد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حفظ شأن و جایگاه روحانیت یکی از مهم‌ترین و اولویت دار‌ترین وظایف طلاب جوان حوزه یاد کرد و گفت: یک طلبه باید در همه امور الگوی برتر جامعه باشد و این موضوع سبب رشد و ارتقای جایگاه او در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که همچنین در آستانه نیمه شعبان نیز بیش از چهل نفر از طلاب مدارس علمیه استان ملبس خواهند شد، افزود: این مراسم نیز از جمله برنامه های شاخص در طول سال است که با شکوه خاصی در سطح استان برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان پرچم داران نشر و گسترش احکام دینی در جامعه هستند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار به عنوان هادیان جامعه اسلامی در عصر غیبت رسالت بسیار سنگینی در ابلاغ مفاهیم دینی و ارزش های الهی به جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که پوشیدن لباس روحانیت، آگاه فصل تازه ای از زندگی فردی و اجتماعی طلاب است، بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایف یک طلبه پس از پوشیدن لباس روحانیت، حفظ و حراست از این جایگاه مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در معرض شدین ترین هجمه ها از سوی دشمنان دین بوده است، افزود: اما این هجمه ها و توطئه ها هیچ گاه موجب عقب نشینی این قشر از عمل به وظیفه و تکلیف خود نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بعثت برای تکمیل اخلاق شایسته فردی و انسانی بوده است، خاطرنشان کرد: همان طور که در کلام الهی نیز آمده پیامبر گرامی اسلام مبعوث شدند تا مردم را تزکیه و پاک کنند و از آلودگی ها برهانند و آنها را به اخلاق شایسته بیاراید./950/ت302/

ارسال نظرات