۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۰۳۴۲۷
سردار مسلمی عنوان کرد؛

برنامه جامع فرهنگی در مازندران نداریم / ولنگاری در حوزه فرهنگی موج می زند

برنامه جامع فرهنگی در مازندران نداریم / ولنگاری در حوزه فرهنگی موج می زند
مازندران - فرمانده سپاه کربلا از نبود یک برنامه جامع فرهنگی در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: امروز یک ولنگاری به تمام معنا در حوزه فرهنگی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار مسلمی، فرمانده سپاه کربلا امروز در مجمع بسیجیان استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، از نبود محتوا و پشتیبانی علمی در امور انتقاد کرد و گفت: امروز دنیا در علم آینده پژوهشی سال ها از ما جلو است و ما به هیچ عنوان از این علم مهم در برنامه ها استفاده نمی کنیم.

وی در ادامه به تدوین و رونمایی از سند پیشرفت مازندران اشاره کرد و با بیان این که در این سند تولید شده سعی کردیم از ظرفیت علم آینده پژوهشی در تدوین این سند بهره گیریم، خاطرنشان کرد: در جنگ شناختی امروز دشمن با ما، یکی از علومی که علیه ما استفاده می شود علم آینده پژوهشی است.

سردار مسلمی با بیان این که بهره گیری از علم موجب بالا رفتن پرچم اسلام، ارزش ها و اخلاق خواهد شد، تصریح کرد: امروز کارها در کشور باید با شناخت، مطالعه و دانستن همه فرصت ها، آسیب ها، قوت ها و ضعف ها انجام شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که متأسفانه امروز بسیاری از کارهایی که انجام می شود فاقد پشتوانه علمی و پژوهشی است، ادامه داد: افزایش توانمندی ها، پیشرفت و رشد بلند مدت و کاهش ریسک عملیات سه هدف مهم در برنامه هایی است که انجام می دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در انجام برنامه ها باید وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب به جدی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر در بحث جمعیت این رویکرد را مد نظر قرار می دادیم امروز به اینجا نمی رسیدیم و موجب ناراحتی مقام معظم رهبری نمی شد، چون ترسیم چشم انداز را در کارمان نداشتیم.

سردار مسلمی با انتقاد از نگاه فله ای و قدیمی برخی مدیران در عدم بهره گیری مناسب از علوم روز در برنامه ها، افزود: تحلیل وضعیت، تدوین راهبرد، اجرای استراتژی و ارزیابی استراتژی در سند پیشرفت مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نبود یک برنامه جامع فرهنگی در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان عرض کردم امروز هیچ برنامه جامع فرهنگی در استان مازندران وجود ندارد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این که امروز یک ولنگاری به تمام معنا در حوزه فرهنگی داریم، بیان داشت: هیچ عامل محدود کننده ای در حوزه مبارزه با منکرات در استان وجود ندارد.

سردار مسلمی با اشاره به این که هر عمل زشت و قبیحی در استان بدون هیچ عامل بازدارنده ای انجام می شود، تصریح کرد: متأسفانه هیچ اراده ای بر این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان این که سپاه و بسیج با همه ابزار و قدرت خود در استان آماده است، خاطرنشان کرد: امروز باید باور داشت که بسیج می تواند که متأسفانه این باور در دولت گذشته نبود و درخواست ما از دولت سیزدهم این است که باور داشته باشید اتکا به بسیج و مردم موجب موفقیت و پیروزی خواهد بود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این که در هشت سال گذشته هیچ اعتقادی به نخبگان بسیجی در کشور وجود نداشت، تصریح کرد: اگر امروز جبهه مقاومت به این درجه از اقتدار و عظمت رسیده با بهره گیری از ظرفیت بالای بسیج بوده است./950/پ210/

افشین ایمانی برنجستانکی

ارسال نظرات