۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۷۰۳۳۴۰
سردار ملکی خبر داد؛

تولید ۸ کتاب با موضوع جنگ جنگل / تدوین کتاب حماسه هفتم اسفند شیرگاه

تولید ۸ کتاب با موضوع جنگ جنگل / تدوین کتاب حماسه هفتم اسفند شیرگاه
مازندران - مدیرکل حفظ آثار مازندران از تولید هشت کتاب با موضوع جنگ جنگل خبر داد و گفت: کتاب کارنامه جنگ جنگل نیز در دست تدوین است و سال آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه هفتم اسفند ۱۳۶۰ مردم شیرگاه سوادکوه با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که از سال ۵۹ تا آبان ۶۳ مازندران درگیر جنگ‌های جنگل بود، اظهار داشت: سپاه منطقه سه آن زمان با تشکیل قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) و فداکاری فرماندهان شمالی این قضیه را جمع کردند.

سردار ملکی با بیان این که در جنگل‌های شمال درگیری‌های زیادی اتفاق افتاد، اما حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل بزرگترین واکنش دشمن در منطقه شمال بود، ادامه داد: دومین واکنش گروهک‌های منافقین حمله به شیرگاه بود و باید به این دو حماسه بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های استانی حماسه آمل در سال‌های گذشته گفت: امسال چهلمین سال این حماسه بود و همایشی به صورت بین‌المللی با حضور رزمندگان جبهه مقاومت یمن برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تولید هشت کتاب با موضوع جنگ جنگل خبر داد و افزود: کتاب کارنامه جنگ جنگل نیز در دست تدوین است و در سال ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

سردار ملکی با بیان این که علاوه بر این کتاب نقش قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در حماسه جنگ جنگل نیز به چاپ رسید، تصریح کرد: بیش از 600 ساعت اخبار جنگ جنگل به همت تیم‌های مختلف در شهرستان‌ها جمع آوری شد.

وی در ادامه سخنان خود به حماسه هفتم اسفند سال 60 مردم شیرگاه اشاره کرد و با بیان این که این حماسه نیز باید به کتاب تبدیل شود، بیان داشت: تولید این کتاب پژوهش و کار میدانی می‌خواهد و تلاش می‌کنیم تا هفتم اسفند سال آینده تولید و رونمایی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین از رونمایی ۶۰ عنوان کتاب در آیین اختتامیه جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه «یوسف» خبر داد و گفت: توانمندی تولید کتاب حماسه هفتم اسفند را داریم و باید با حساسیت و تعصب وارد شویم و این حماسه احیا شود و سال آینده همایش باشکوهتری برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسن ابراهیمی، امام جمعه سوادکوه شمالی نیز در این جلسه با اشاره به حماسه آفرینی مردم شیرگاه در حادثه هفتم اسفند ماه سال 60، گفت: این حماسه نشان دهنده بصیرت، روحیه انقلابی و هوشیاری مردم این منطقه در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با بیان این که این حادثه مهم را باید در تراز حماسه ششم بهمن آمل قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در حمله جریان نفاق به شهر شیرگاه در هفتم اسفند سال 60، دو شهید و چند جانباز تقدیم انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه سوادکوه شمالی بر ضرورت ساخت مستند و همچنین تألیف کتاب از آن حادثه مهم تأکید کرد و افزود: انتظار داریم صدا و سیمای مرکز استان نسبت به ساخت مستند از آن حماسه مهم پیشگام شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مردم شهر شیرگاه در هشت سال دفاع مقدس بیش از 150 شهید تقدیم انقلاب کردند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم روز هفتم اسفند به پاس نقش آفرینی و حماسه سازی مردم شیرگاه در تقویم ملی کشور ثبت شود./950/پ201/

ارسال نظرات