۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۰۳۲۰۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نهادهای دینی و فرهنگی باید در برابر تضعیف دین فریاد بزنند

نهادهای دینی و فرهنگی باید در برابر تضعیف دین فریاد بزنند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: متأسفانه از طریق چهره سازی و الگو سازی در جامعه دین و ارزش ها را تخریب می کنند که نباید در برابر این جریان سکوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد مهدویت استان بر ضرورت تقویت برنامه های ایام نیمه شعبان در دیار علویان تأکید کرد و گفت: باید این برنامه ها در مازندران بیشتر از سایر مناطق ظهور و بروز داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هر فعالیتی که در راستای مهدویت انجام می شود یک کار توحیدی است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم برای اعتلای کلمه توحید ناب قد برداریم در این است که جریان و فرهنگ مهدویت را تقویت کنیم و در جامعه اشاعه دهیم.

امام جمعه ساری با بیان این که اشباع کردن روح و روان جامعه از نظر انتظار و امید به آینده ای روشن بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تقویت امید مردم به آینده همان انتظار فرج است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تقویت انتظار فرج همه این کارها توحید ناب و ضد شرک است، ادامه داد: خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ما است که چه کسی برای امام زمان(عج) و تقویت دین جانانه پای کار می آید و یا در حد شعار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که ما هر گامی که در تقویت دین برداریم یک جریان مهدویت است، ادامه داد: اگر برای تقویت و ترویج نماز، حجاب و انفاق قدم برداریم که در راستای دین و ارزش های دینی است همه اینها حقیقت مهدویت است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که حتی عاشورا، محرم و همه برنامه ها و عزاداری امام حسین(ع) در راستای حقیقت مهدویت است، افزود: باید از هر ظرفیت دینی و فرهنگی که در جامعه وجود دارد در جهت تقویت فرهنگ مهدویت بهره گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مقابله در برابر هر گونه فعالیت ضد دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز به جایی رسیدیم که به طور علمی در جامعه ترویج مسائل ضد دینی می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که تنها انجام کار اثباتی برای دین و امام زمان(عج) کافی نیست، تصریح کرد: هر گونه عملی که باعث تضعیف دین و نماز در جامعه می شود همه آنها ضد مهدویت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که همه نهادهای دینی و فرهنگی باید در برابر تضعیف دین فریاد بزنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم از طریق چهره سازی و الگو سازی در جامعه به تخریب دین و ارزش های دینی می پردازند که نباید در برابر این جریان ها سکوت کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سؤالات و شبهات دانش آموزان پیرامون مسأله امام زمان و مهدویت اشاره کرد و گفت: باید با بهره گیری از روش های جدید و تأثیر گذار به این شبهات موجود پاسخ مناسب داده شود./950/پ202/

ارسال نظرات