۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۰۳۱۱۸
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

انقلابی بودن تنها به شعار نیست / ضرورت تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه

انقلابی بودن تنها به شعار نیست / ضرورت تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تقویت روحیه شهادت طلبی با هدف دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید گردان حمزه سیدالشهدا(ع) مسجد جامع سلمانشهر به فرازهایی از دعای تعقیب اشاره کرد و گفت: ما در فرازی از دعای تعقیب فریضه‌های ماه رجب، همه خوبی‌های دنیا و آخرت و دور کردن همه بدی‌های دنیا را از خداوند متعال درخواست داریم و این یعنی همان خیر یکپارچه، وسیله این خواسته همان درخواست و دعا است.

وی، شهادت را مصداق همه خوبی‌های دنیا و آخرت دانست و افزود: به مانند شهادت نداریم یعنی شهادت همه خوبی‌ها را با خود دارد، آنقدر مهم است که معصومین(ع) آرزوی شهادت داشتند.

امام جمعه ساری با بیان این که شهیدان به این موهبت ارزشمند دست یافتند، گفت: باید بینیم شهیدان چه کردند که خداوند متعال این چنین خیری را به آنها عطا کرده است و پاسخ این است که شهدای ما در خدمت اسلام بودند و از خدمت دنبال نعمت نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که در طول تاریخ اسلام از دوران پیغمبر اکرم(ص) تاکنون افرادی شهید شدند که تنها به‌دنبال خدمت بودند، ادامه داد: این افراد و شخصیت ها هیچ گاه به دنبال شهوت، مقام، مال و غنمیت نبودند بلکه خود را وقف اسلام و ارزش های الهی کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کسانی خدمت را رها کردند که به‌دنبال مادیات بودند و دنیا برایشان مهم بود، افزود: این فراد به نوعی نه تنها خدمتی نداشتند بلکه مرتکب خیانت شدند.

وی، داشتن روحیه خدمت به دین و انقلاب را امری ضروری دانست و با بیان این که این روحیه حافظ انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی الگوی بارز و ارزشمندی از خدمت صادقانه به نظام و انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که این شهید سلیمانی همه عمر خود مشغول خدمت بود، تصریح کرد: این سرباز اسلام و انقلاب هیچ گاه میدان را برای پست و مقام رها نکرد و همواره در شرایط سخت و بحرانی در میدان مقابله با دشمنان حاضر بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی باید در میدان حاضر باشیم، خاطرنشان کرد: انقلابی گری و دفاع از ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی تنها به شعار نیست بلکه در میدان عمل ثابت شود.

وی با بیان این که متأسفانه امروز در نظام اسلامی کسانی هستند که در ظاهر می گویند دلسوز انقلاب هستیم اما در خفا فساد می‌کنند، بیان داشت: اینها یاران نامی و زبانی انقلاب هستند، اما شخصیت هایی همچون شهید سلیمانی از یاران واقعی انقلاب بودند و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که 313 رزمنده گردان حمزه سیدالشهدا(ع) لشکر ۲۵ کربلا از جنس خدمت برای رضای خدا بودند، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تقویت انقلاب ترویج روحیه شهادت‌طلبی است و اگر در این مسیر باشیم بهترین هدیه را به شهدا داده‌ایم./950/پ210/

ارسال نظرات