۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۰۴۰۲۸

جلد چهارم بر شانه‌های اقیانوس (نهج البلاغه جوان) منتشر شد

جلد چهارم بر شانه‌های اقیانوس (نهج البلاغه جوان) منتشر شد
جلد چهارم بر شانه‌های اقیانوس (نهج البلاغه جوان) نوشته حجت الاسلام علی رهبر از انتشارات جمکران منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یکی از منابع مهمی که مورخان در طول تاریخ در تألیفات خود از آن بهره برده‌اند مکتوبات، نامه‌های امیران، وزیران، دبیران چیره‌دست است که تاریخ زمانه خود را درک کرده و آگاهانه قلم زده‌اند. از میان این همه تألیفات، نامه‌های حضرت علی (ع) از منزلتی خاص برخوردار است و سید رضی در قرن چهارم هجری قمری آن‌ها را در نهج البلاغه را گرد آورد. نامه‌های امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه ۷۹ فقره بوده که به مناسبت‌های گوناگون برای کارگزاران، دوستان، خویشاوندان، مردم شهر‌ها و دشمنان نگاشته شده است.

به اعتراف همه دانشمندان اهل فن، نهج البلاغه بعد از قرآن کریم، فصیح ‌ترین و بلیغ ‌ترین متن به زبان عربی است. مجموعه ‌ای بی ‌نظیر که حکمت‌ های ژرف و ارزش‌ های انسانیِ متبلور در علم اخلاق را با فلسفه تاریخ و سیاست درست، درهم آمیخته و به زیباترین و شیواترین شکل ممکن آن را در مسیر چشم‌ انداز بشری عرضه کرده است و سیّد رضی، عالم قرن چهارم آن‌ ها را به‌ صورت کنونی گزینش و تدوین کرده است.

حجت الاسلام علی رهبر به پشتوانه تدریس چهل ساله نهج البلاغه برای دانشجویان، شرحی نوشته که باعث ارتباط بیشتر نسل نو با سخنان آسمانی امیرالمومنین (ع) می‌شود.

پیش از این سه جلداز این مجموعه که شامل خطبه‌های امام علی (ع) است به چاپ رسیده بود و اینک جلد چهارم این اثر به ترجمه و شرح نامه‌های امام علی (علیه السلام) اختصاص دارد.

جلد چهارم بر شانه‌های اقیانوس (نهج البلاغه جوان) در ۲۷۴ صفحه با قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر شده است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات