۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۰۴۰۸۲
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت نقش و اثرگذاری سیاسی، اجتماعی و انقلاب مساجد

ضرورت حفظ و تقویت نقش و اثرگذاری سیاسی، اجتماعی و انقلاب مساجد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت حفظ و تقویت نقش و اثرگذاری سیاسی، اجتماعی و انقلاب مساجد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جشن ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که در مسجد فاطمه زهرا(س) ساری برگزار شد با تبریک ایام ولادت ائمه معصومین(ع) گفت: شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان و ماه استغفار، توبه، طلب آمرزش و ماه روزه داری است.

وی با بیان این که درس ادب، ولایتمداری و نجابت از جمله درس هایی بود که حضرت ام البنین(س) به فرزندان خود آموخت، افزود: ما شیعیان اعتقاد ویژه ای به حضرت ابوالفضل(ع) این شخصیت برجسته تاریخ اسلام داریم و در ردیف ائمه معصومین(ع) برای آن حضرت احترام قائل هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که بخشی از شخصیت انسان با تربیت شکل می گیرد، ادامه داد: اگر انسان همنشین بد داشته باشد از مسیر صحیح منحرف خواهد شد.

امام جمعه ساری به نقش مهم و برجسته خانواده در تربیت دینی فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده ها مراقبت کنند تا فرزندانشان از آسیب های متعدد فضای مجازی در امان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود، حضور اقشار مختلف در فعالیت های مسجد و پایگاه و اقامه نماز جماعت را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: مسجد یکی از مکان هایی است که در روز قیامت از انسان ها شکایت می کند، زنده بودن مسجد و احیای کارکردهای این پایگاه های دینی مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که فضای مسجد باید انقلابی باشد،‌ خاطرنشان کرد: فعالان مسجدی باید تابع محض ولایت باشند و زیر پرچم حضرت عباس (ع) حرکت کنندتا بیرق انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی این نعمت الهی داده شود.

امام جمعه ساری با بیان این که مسجد فقط جایگاه عبادت و نیایش نیست بلکه باید محلی برای دستگیری از هم نوعان و رسیدگی به امور مردم باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم نقش های سیاسی، اجتماعی و انقلابی مسجد کم رنگ شود./950/

ارسال نظرات