۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۰۴۱۳۱
در نشست خبری تشریح شد؛

جزئیات مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

جزئیات مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی
به مناسب هفتادمین سال تألیف کتاب منتخب الأثر نوشته حضرت آیت الله صافی، مراسم چهلمین روز بزرگداشت آن مرحوم و نکوداشت این اثر وزین علمی توسط کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اکبری شاهرودی مسؤول ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز در نشست خبری جزئیات مراسم بزرگداشت این مرجع تقلید فقید، گفت: از طرف بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مردم، علما و مراجع تقلید و سران کشوری که پیام های تسلیت فرستادند و در مراسم های بزرگداشت آن مرحوم اهتمام داشتند کمال تشکر را دارم.

وی در خصوص مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: فردا سه شنبه 17 اسفند از ساعت 16 الی 17:30 در مدرسه امام امیر المؤمنین مجلس بزرگداشتی برای شیخ الفقها برگزار می شود.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی با اشاره به هفتادمین سال تألیف کتاب منتخب الاثر گفت: در سازمان اسناد و کتابخانه های ملی کشور در تهران نکوداشت حضرت آیت الله صافی و کتاب منتخب الاثر از ساعت 16 تا 18 با حضور سران علمی و نمایندگان مجامع علمی کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی توسط طلاب و اساتید آبادان چهارشنبه شب در قم، اظهار داشت: پنجشنبه عصر مراسم چهلم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مسجد امام حسن عسکری با حضور مراجع تقلید، طلاب و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

مسؤول ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله صافی ادامه داد: از ساعت 16 تا 17:30 همزمان با مراسم چهلم مراسمی در مسجد الغدیر برای بانوان در نظر گرفته شده که به صورت با شکوه تدارک دیده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این مجالس ویژه نامه های مختلف هم منتشر خواهد شد و رسانه ملی هم مستند هایی منتشر خواهد کرد؛ مردم نیز علاقه خود را به مرجعیت نشان دادند و در این مراسمات نیز نشان خواهند داد.

گفتنی است عصر امروز در کربلا مراسمی توسط بعثه مقام معظم رهبری برای بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در صحن سیدالشهدا بر سر مزار آن مرجع فقید برگزار شد.

لازم به ذکر است مراسم های ویژه ای در کشور های عراق، آلمان و... در تجلیل از مقام این مرجع فقید برگزار شده و در مدفن این عالم بزرگوار نیز مراسم های ویژه ای تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات