۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۰۴۱۶۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

جذب ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون اعتبار برای برنامه‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۱

جذب ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون اعتبار برای برنامه‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جذب ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان قم برای حمایت از فعالیت موئسسات و گروه‌های فرهنگی و هنری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سیّدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری نمایش نامه خوانی و نمایش نامه نویسی رضوی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی برگزار می‌شود ابراز داشت: برای جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی ۶۷ گروه نمایشی از ۱۶ استان کشور آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که در نهایت پس از بررسی اجرای گروه‌های مختلف ۱۱ گروه پذیرش نهایی برای شرکت در جشنواره را دریافت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ابراز داشت: در بخش نمایش‌نامه نویسی نیز ۵۹ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که این آثار در مرحله داوری نهایی قرار دارند.

سیّدموسی حسینی کاشانی در ادامه افزود: نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی با همکاری بنیاد رضوی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مقدمات تبدیل قم به عنوان پایگاه تئاتر دینی بر اساس ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است و به دنبال تقویت زیر ساخت‌های قم در این زمینه هستیم.

حسینی کاشانی ابراز داشت: در سفر ریاست جمهوری به قم برای تقویت زیر ساخت‌های تئاتری استان قم ۱۰ میلیارد تومان مصوب شد که برای ساخت و تجهیز پلاتو و سالن تعذیه تاکنون ۲ میلیارد تومان به استان قم اختصاص یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جذب ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان قم برای حمایت از فعالیت موئسسات و گروه‌های فرهنگی و هنری در استان قم در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با این تزریق اعتبار زمینه‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری موثر و با کیفیت در قم فراهم شود.

در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره نمایش‌نامه خوانی و نمایش‌نامه نویسی رضوی رونمایی شد.

ارسال نظرات