۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۰۴۲۲۹
معرفی کتاب؛

چُغُک؛ روایتی جذاب از تاریخ انقلاب و نقش آیت الله خامنه‌ای

چُغُک؛ روایتی جذاب از تاریخ انقلاب و نقش آیت الله خامنه‌ای
کتاب چُغُک روایتی جذاب از وقایع تاریخی انقلاب اسلامی ایران و نقش آیت‌الله خامنه‌ای در رهبری مبارزات مردم در شهر مشهد است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب چُغُک روایت جذابی از وقایع تاریخی انقلاب اسلامی ایران و نقش آیت‌الله خامنه‌ای در رهبری مبارزات مردم در شهر مشهد است. داستان براساس رویدادهای روزهای نهم و دهم دی‌ماه ۱۳۵۷ در مشهد شکل می‌گیرد. ماجراهای این دو روز، از مهم‌ترین اتفاق‌های دوران مبارزات مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی است که در کتاب چُغُک به‌خوبی تصویر و روایت شده است.

داستان چُغُک یک «سینما رمان» است که در آن بخش‌هایی از داستان به‌طور کامل به کمک نقاشی و تصاویر تمام صفحه‌ای روایت می‌شود؛ به گونه‌ای که مخاطب، داستان را هم‌چون تصاویر فیلم از نظر می‌گذراند و هرچه پیش‌تر می‌رود، تصاویر و کلمات بیشتر به هم گره می‌خورند و روایتی تصویری و جذاب را می‌آفریند.

داستان با تصاویری از کوچه پس‌کوچه‌های مشهد آغاز می‌شود. نیمه‌های شبی مهتابی و در فضایی ملتهب، پسربچه‌ای در کوچه‌ها پرسه می‌زند و شاهد رویدادهای بسیار عجیبی است. محمدمهدی نوجوانی‌ است که با سن‌وسال کم و قدوقوارۀ کوچکش، کارهای انقلابی بزرگی می‌کند. او در جمع انقلابیون مشهد جایگاه ویژه‌ای دارد، از نزدیک شاهد حضور آیت‌الله‌ خامنه‌ای در جریان مبارزات مردم است، با ایشان رابطه‌ای صمیمی و نزدیکی دارد و از سوی ایشان «چُغُک» نامیده می‌شود؛ چُغُک یعنی.. .

این کتاب در قطع رقعی کوچک و در ۳۶۰ صفحه منتشر و به زبان‌های عربی، انگلیسی و اسپانیایی نیز ترجمه شده، همچنین این کتاب به صورت کتاب صوتی نیز منشر شده است.

علاقه مندان برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و نشانیِ www.sahba.ir مراجعه فرمایید.

گفتنی است نسخۀ پی‌دی‌اف این کتاب نیز، به‌صورت رایگان منتشر شده است.

ارسال نظرات