۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۰۴۱۵۹
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

باید در حوزه دین از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم

باید در حوزه دین از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم
فیروزآبادی گفت: ما باید در حوزه دین از ظرفیت های موجود در فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم و مباحث مختلف دینی، به خصوص مباحث نظری را با ابزار رسانه تولید و ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر محترم شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی عصر امروز در اختتامیه اولین جشنواره بین المللی حل مسائل کلیدی فضای مجازی که در سالن همایش ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در عصر فضای مجازی بحث اول این است که خیلی از تصمیم گیری ها در این فضا، به طور کامل دست حکومت نیست ابراز داشت: خیلی از سیاست گذاری ها باید با اقناع سازی عمومی و همکاری عموم مردم باشد.

دبیر محترم شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه افزود: تحولاتی که ما در عرصه بسیاری از علوم شاهد آن هستیم، تحولات عظیمی است و کارکردهای نهادهای علمی شاهد تغییر و تحولات است.

دکتر فیروزآبادی با اشاره به این که فضای مجازی در دنیا از سه مثلث تکنولوژی، اقتصادی و حوزه اجتماعی تشکیل شده است ابراز داشت: اصول حاکم بر این فضا، مسائل اقتصادی است که باعث هیمنه بخش خصوصی فرا ملیتی شده است.

دبیر محترم شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: توقع ما از حوزه های علمیه این است که از منظر سیاستگذاری مسائل مربوط به فضای مجازی را شناسایی و پاسخ دهند و با استفاده از منابع، راه‌حل‌های آن را استخراج و بیان کنند.

دکتر فیروزآبادی با اشاره به ظرفیت های بسیار فضای مجازی ابراز داشت: ما باید در حوزه دین از ظرفیت های موجود در فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم و مباحث مختلف دینی، به خصوص مباحث نظری را با ابزار رسانه تولید و ترویج کنیم.

دبیر محترم شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پایان افزود: اگر نتوانیم از منظر حکمرانی فضای مجازی را تعیین تکلیف کنیم و مشکلات موجود را شناسایی و حل نکنیم، مشکلات زیادی خَلق خواهد کرد که برطرف کردن مشکلات آینده سخت و پیچیده تر خواهد شد.

ارسال نظرات