۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۰۴۱۲۹
قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

مدیریت فضای مجازی با نهضت سواد رسانه

مدیریت فضای مجازی با نهضت سواد رسانه
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: مدیریت فضای مجازی باید با نهضت سواد رسانه و تحلیل صحیح صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم دراختتامیه اولین جشنواره بین المللی حل مسائل کلیدی فضای مجازی در دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی برگزار شد، گفت: در حوزه فناوری فضای مجازی و مواجهه آن با مسائل دینی تعارضی وجود دارد که حل این تعارض نیازمند مدیریت است.

وی افزود: براساس فقه اسلامی نگه داشتن و خواندن کتاب ضاله برای کسانی که توانایی تحلیل آن را ندارند و همچنین نگاه به نامحرم حرام است اکنون در فضای مجازی هر دو موجود است این تعارض را باید با سواد رسانه و تحلیل صحیح مدیریت کرد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: دستور داریم اگر جامعه فاسد شد «قوا انفسکم و اهلیکم نارا» خود و خانواده ات را حفظ کن، خانواده به تناسب افراد متفاوت است، برای برخی تنها خانواده حقیقی مدنظر است و برای برخی جامعه هم خانواده آنها محسوب می شود، امروز این حفظ و نگهداری باید به شکل نهضت انجام شود.

وی با اشاره به این‌که بازدارندگی باید از درون و تقوا باشد عنوان کرد: مدیریت فضای مجازی باید با سواد رسانه و تحلیل صحیح صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه کتب ضاله امروزه در جیب فرزندان ما در قالب فضای مجازی وجود دارد، ابراز کرد: ذهن جوانان ما پر از شبهه شده است فضای مجازی نیازمند شهید باکری ها است تا میدان‌های جنگ فرهنگی را فتح کنند.

وی با تاکید براینکه به برکت انقلاب فقه از فردی به اجتماعی رسیده است، تصریح کرد: امروزه به فقه مضاف رسیده ایم و فقه برای آینده هم برنامه دارد، اما باید شبکه سازی کرد، باید مکانی فراهم کرد که با مدیریت بتوانیم پاسخ کلیدی به مسائل و شبهات فضای مجازی داد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه حل مسئله مهم ترین چیزی است که باید به آن در حوزه علمیه نیز پرداخته شود، خاطرنشان کرد: طلاب جوان مستعد را درگیر این موضوع خواهیم کرد تا به حل مسأله و آن چیزی که همه ما به دنبال آن هستیم، دست یابیم.

ارسال نظرات