۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۰۴۱۲۸

اختتامیه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی برگزار شد

اختتامیه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی برگزار شد
اختتامیه اولین جشنواره بین المللی حل مسائل کلیدی فضای مجازی با حضور قائم مقام مدیر حوزه های علمیه و دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اختتامیه اولین جشنواره بین المللی حل مسائل کلیدی فضای مجازی، عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی و بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه کتب ضاله امروزه در جیب فرزندان ما در قالب فضای مجازی وجود دارد، ابراز کرد: ذهن جوانان ما پر از شبهه شده است فضای مجازی نیازمند شهید  باکری ها است تا میدان‌های جنگ فرهنگی را فتح کنند.

وی با تاکید براینکه به برکت انقلاب فقه از فردی به اجتماعی رسیده است، تصریح کرد: امروزه به فقه مضاف رسیده ایم و فقه برای آینده هم برنامه دارد، اما باید شبکه سازی کرد، باید مکانی فراهم کرد که با مدیریت بتوانیم پاسخ کلیدی به مسائل و شبهات فضای مجازی داد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اهمیت ساماندهی فضای مجازی گفت: سایبر یک فضای حقیقی است، بنظر طلاب این فضا را باور جدی ندارند و اهمیت این فضای برای طلاب منقح نشده است؛ فقه فضای مجازی با فقه صوم و صلاه فرق دارد.

وی یکی از بحث های جدی را معیشت و فرهنگ در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: بدون اقناع سازی ساماندهی فضای مجازی به سرانجام نخواهد رسید، یکی از بحث های جدی در این حوزه مسأله معیشت و فرهنگ، معیشت و امنیت مطرح است.

فیروزآبادی با اشاره به توقع از حوزه علمیه در فضای مجازی عنوان کرد: از منظر سیاست گذاری از حوزه علمیه توقع داریم به سوالات ما در این حوزه پاسخ بگوید و این جشنواره با همین نگاه به آن توجه شده است.

وی در پایان با تاکید بر حکمرانی فضای مجازی بیان کرد: اگر حکمرانی فضای مجازی را تعیین تکلیف نکنیم این فضا همچون سیل ما را با خودش خواهد برد و در این زمینه حوزه علمیه می تواند به ما کمک کند.

ارسال نظرات