۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۰۴۲۹۰

دوره تربیت مربی مبلغ خانواده در اهواز برگزار شد

دوره تربیت مربی مبلغ خانواده در اهواز برگزار شد
مسؤول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره تربیت مربی مبلغ خانواده ویژه طلاب در اهواز خبر داد.

حجت الاسلام محمد آل مبارک، مسؤول اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره تربیت مربی مبلغ خانواده در اهواز خبر داد و گفت: برای شرکت در این دوره 150 طلبه اعلام آمادگی کردند که پس از انجام مصاحبه از این افراد، حدود 40 نفر مجوز شرکت در این دوره را دریافت کردند.

مسؤول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان، هدف از برگزاری این دوره را توسعه و تقویت دانش و مهارت تخصصی طلاب و مبلغان در راستای تحکیم نظام خانواده خواند.

وی با بیان این که مهم ترین محور این دوره پیشگیری از گستردگی اختلافات و پیشگیری از طلاق به ویژه در ابتدای ازدواج است، ابرازداشت: خوشبختانه دوره یاد شده با این محور نیز در گذشته برگزار شد که بسیار تأثیر گذار بود.

حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به خروجی این دوره در گذشته اظهارداشت: با توجه به این که افراد مؤثری در این دوره ها آموزش های لازم را کسب کردند؛ بنابراین خوشبختانه با استقبال دیگر نهادها از ظرفیت این افراد در مدارس، مراکز مشاوره بهزیستی، دادگاه ها و دیگر مراکز مشاوره استفاده شد.

مسؤول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که دوره تربیت مربی مبلغ خانواده در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود، گفت: در این دوره ها مباحث «آسیب شناسی روانی»، «کودک و رسانه»، «مشاوره پیش از ازدواج»، «مواجهه با اعتیاد در خانواده»، «زوج درمانی»، آزمون های «کَتِل شناسی»، «پیشگیری از فرا زناشویی»، «تاب آوری» و «مهارت های زناشویی» مطرح می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت مطلوب و کاربردی بودن مباحث همواره با استقبال بسیار متقاضیان روبرو می شویم؛ بنابراین تلاش می کنیم این دوره ها در دیگر شهرهای خوزستان هم برگزار شوند./9454/

حسین زمان زارعی

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات