۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۰۴۲۹۲
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

مجلس خبرگان رهبری در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام بیشتر تلاش کند

مجلس خبرگان رهبری در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام بیشتر تلاش کند
حجت الاسلام والمسلمین گفت: مجلس خبرگان رهبری می تواند در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام و وارد شدن آنها به صحنه اجتماع و زندگی بیشتر تلاش کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی داشتن سالی بهتر برای ملت شریف ایران به ویژه مردم شریف استان آذربایجان غربی، گفت: انتظار آن است که مجلس خبرگان در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام بیشتر تلاش کند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و حضور علمای برجسته در این مجلس، بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری می تواند در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام و وارد شدن آنها به صحنه اجتماع و زندگی بیشتر تلاش کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای قبلی ایشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری، افزود: مجلس خبرگان رهبری باید به طور مستمر میزان دستیابی انقلاب اسلامی به اهداف خود را رصد کند. در این زمینه هیأت اندیشه ورز کارگروه های متعددی تشکیل داده و دستاوردهای خوبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز که در نهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری سخن می گفت، افزود: برای نظام اسلامی به مرور زمان مسایل و چالش های جدیدی پیش می آید و انتظار می رود اعضای مجلس خبرگان رهبری با استفاده از قرآن کریم و سنت نبوی و معارف اهل بیت(ع) برای این مسایل نو پدید و چالش های جدید، راه حل های جدید ارائه کند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش تأثیرگذار نخبگان حوزوی و دانشگاهی در حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: اگر چه اعضای مجلس خبرگان رهبری با توجه به جایگاهی که دارند در ارتباط مداوم با جامعه نخبگانی هستند، اما لازم است این ارتباط نهادینه و سازمان یافته شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در پایان با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تأثیرگذاری آن بر فرهنگ جامعه، بر لزوم چاره اندیشی برای معضلات فضای مجازی تأکید کرد و تقویت زیرساخت پیام رسان های داخلی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را از جمله راه کارهای حل معضلات فضای مجازی بر شمرد.

ارسال نظرات