۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۰۴۴۶۳
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی:

دانشمندان و پژوهشگران تولیدکننده اقتدار کشور هستند

دانشمندان و پژوهشگران تولیدکننده اقتدار کشور هستند
حجت الاسلام والمسلمین ربانی از دانشمندان عرصه کشاورزی خواست تا میزان تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را بر اساس شاخص‌های علمی ارزیابی بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، امروز 19 اسفندماه در همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی که با حضوران مسئولان، پژوهشگران و مهمانان کشوری و استانی در استان گلستان برگزار شد، با قدردانی از مسئولان استانی در میزبانی این همایش ملی گفت: در این محفل شایسته است که از شهدای جهاد کشاورزی تجلیل و قدردانی شود که همه ما مدیون جانفشانی آن عزیزان در مسیر تحقق امنیت و ترویج فرهنگ در کشور هستیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز درختکاری و همچنین اهمیت اجرای رهنمودهای راهگشا و مطالبات ایشان در عرصه کشاورزی ابراز داشت: باید روح تلاش و نشاط مضاعفی در جهاد کشاورزی ایجاد شود و پیام اصلی این همایش حاکم شدن روح جدید و دلگرمی بیش از پیش در بین کارکنان، دانشمندان و خانواده جهاد کشاورزی است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با طرح این سؤال که چه مقدار به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش کشاورزی اجرایی شده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال 1391 سیاست‌های بخش کشاورزی را در 9 بند ابلاغ کردند که این سیاست‌های مهم و حیاتی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای وابسته و مرتبط پیگیری و دنبال شود.  

وی از دانشمندان عرصه کشاورزی خواست تا میزان تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را بر اساس شاخص‌های علمی ارزیابی و واکاوی کرده و نسبت مجموعه جهاد کشاورزی را با آن سیاست‌های کلان بسنجند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی نقطه کلیدی سیاست‌های عرصه جهاد کشاورزی را «امنیت غذایی» برشمرد و گفت: اگر بناست مشکلات کشور در کشاورزی برطرف شود، نیازمند حضور دانشمندان و مجاهدت شخصیت‌های علمی عرصه کشاورزی هستیم، چرا که علم منشأ قدرت است.

وی افزود: اگر کشور می‌خواهد در عرصه‌های بین‌المللی قدرتمند ظاهر بشود باید مسئولان عزیز، زمینه بروز و ظهور تفکر علما، دانشمندان و محققان را فراهم کنند و در رساندن کشور به نقطه مطلوب، دانشمندان را کرامت بخشید.

سخنران دوازهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، پژوهشگران و استادان مشارکت‌کننده در این همایش را افسران میدان امنیت غذایی خواند و اظهار داشت: تلاش این همایش این بوده است که به دور از فضای شعار به ارائه راهبرد و بیان عرصه‌های کاربردی بپردازد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما»، حرکت و فعالیت علمی پژوهشگران و دانشمندان کشور را در مسیر احیای ارزش‌های دینی و اسلامی برشمرد و تأکید کرد: امروزه مسائل نظام اسلامی با کار عالمانه و منطقی دانشمندان و فعالان عرصه جهاد قابل حل و گره‌گشایی است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از تلاش دکتر امیر حاج احمدی، دبیر همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی اضافه کرد: شایسته است در این مجال از تلاش صادقانه همه پژوهشگران و برگزارکنندگان و میزبانان این همایشِ دانش‌محور تجلیل کنم. آرزو می‌کنم در تحقق مطالبات رهبر انقلاب اسلامی و خدمت به ملت ایران از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

گفتنی است، همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی ۱۸ و ۱۹ اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و پژوهشگران برتر عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در استان گلستان برگزار شد.

قابل ذکر است، سیاست‌های کلی «کشاورزی»، آذرماه 1391در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، از سوی مقام معظم رهبری مصوب و ابلاغ شد.

ارسال نظرات