۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۴۴۸۸
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

فضلای حوزه تئوری بزرگ انقلاب اسلامی را به جهان عرضه کنند

فضلای حوزه تئوری بزرگ انقلاب اسلامی را به جهان عرضه کنند
آیت الله اعرافی گفت: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید تئوری بزرگ انقلاب اسلامی را بشناسند و آن را به دنیا عرضه کنند؛ چرا که بدون شک دنیا نیازمند این تئوری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  در کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم که در آن آمده است «انقلاب اسلامی از نقطه صفر آغاز شد و همه چیز بر علیه آن بود»، ابراز داشت: در تعریف انسان کامل گفته شده است که به دلیل ظرفیت انسان کامل، اضداد در وجود او جمع شده و تجلی پیدا می کند و این به دلیل ظرف وجودی و گنجایش انسان کامل است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم، انقلاب اسلامی را همانند انسان کامل، دارای تفسیری جامع از حکمرانی دانست که توانسته دوگانه‌های بسیاری را حل و رفع کند.

آیت‌الله اعرافی ابراز داشت: انقلاب اسلامی توانسته است دوگانه موجود بین امنیت و آزادی، برونگرایی و درونگرایی، اسلامیت و جمهوریت، دین و دنیا، دنیا و آخرت، پیشرفت و عدالت و سایر تناقضات را که حدود بیست نوع می شود، به خوبی حل کرده و مشکلات را مرتفع کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تئوری و عمل توانسته نظریه جامعی از حکمرانی ارائه کند، اظهار کرد: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید تئوری بزرگ انقلاب اسلامی را بشناسند و آن را به دنیا عرضه کنند؛ چرا که بدون شک دنیا نیازمند این تئوری است.

 وی در ادامه بیان داشت انقلاب و نهضت ما هم از لحاظ ظرفیت وجودی و هم به لحاظ هستی شناسی جامعه، توانست بسیاری از تناقضات را در درون خود حذف کند و شکلی نو به خود دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به عدم توانایی بسیاری از کشورها و مذهب ها به حل این تناقضات ابراز کرد: اما انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی(ره) در تئوری و عمل نظریه ای را ارائه کرد که این دوگانه ها در آن حل شد و مسائل حل نشده ای باقی نماند.

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه افزود: هنر انقلاب اسلامی تنها آن نیست که معادلات جهان را تغییر داد و امواج خود را در جهان پراکنده کرد؛ بلکه روح آن، ارائه تئوری ها و نظریه هایی است که توانست تناقضات را حل کند و در عین حال، به علاقه های مردم نیز در چارچوب دین عمل کند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: بدون شک جهان امروز نیازمند عرضه اندیشه اسلامی و الگوی اسلامی است، اندیشه ای که برای به دست آوردن آن در این میدان پرخطر و پرمین شهدایی تقدیم کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان به علت دشمنی و هجمه دشمنان با انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: دلیل اصلی دشمنان با انقلاب اسلامی نیز این است که انقلاب اسلامی توانسته است این دوگانگی ها را حذف و حل نماید و تبدیل به یک الگو گردد.

ارسال نظرات