۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۰۴۴۸۹
در مسجد امام حسن عسکری؛

مراسم چهلم رحلت شیخ الفقها برگزار شد

مراسم چهلم رحلت شیخ الفقها برگزار شد
مراسم چهلم درگذشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و از سوی شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم چهلم درگذشت شیخ الفقها حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پنجشنبه شب با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در مسجد امام حسن عسکری (ع) از سوی شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد.

این مراسم با حضور آیات اعرافی، فقیهی، کریمی جهرمی، حسینی بوشهری و حجج الاسلام والمسلمین منتظری، رفعتی نائینی، فرخ فال، ملکا، حکیم، نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید و با حضور مردم ولایتمدار قم و استان اصفهان برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی با بیان روایتی گفت: اگر به شرح حال بزرگان و اسطوره های اخلاقی نپردازیم هم نسل حال و هم نسل آینده بی‌بهره می‌ماند و برای اینکه گرد و غبار فراموشی افکنده نشود و چهره علمی و اخلاقی چنین افرادی پنهان نماند تا جایی که می شود و مقدور است باید سخن گفته شود.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در رحلت حضرت آیت الله صافی اظهار داشت: جمله به جمله پیام رهبری بیان کننده بخش مهمی از ابعاد شخصیتی این مرجع بزرگ است تا جایی که رهبر معظم انقلاب در آن پیام رسا می‌نویسند من از مشورت‌های این شخص بزرگ استفاده می‌کردم.

امام جمعه قم ادامه داد: چنین بیانی را از رهبری درباره شخصیتی یا ندیده و یا کمتر شنیده ایم، شخصیتی که حامی و ناصح انقلاب است، انقلاب اگر دیدبان نداشته باشد دشمنان در آن رخنه خواهند کرد.

ارسال نظرات