۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۷۰۴۲۶۰
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله صافی در ولایتمداری بی نظیر و آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی بود

آیت الله صافی در ولایتمداری بی نظیر و آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی بود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی با وجود کهولت سن به مسائل اجتماعی و سیاسی آگاه بود، گفت: این عالم بصیر در عرصه علم و ولایتمداری بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که عصر امروز در مسجد امیرالمومنین علیه السلام و از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد با بیان روایتی گفت: شهدا از منظر کتاب و سنت دارای جایگاه ویژه هستند، شهادت برای انسانی که به باور لازم رسیده، یک محبت و هدیه الهی است.

وی با اشاره به دعای افتتاح ابراز کرد: داعی در این دعا شهادت را از خداوند درخواست می کند لذا برخی از اولیای خدا احیا می‌گرفتند و در آن حال از خدا طلب شهادت می کردند.

استاد حوزه علمیه مرتبه ای از مراتب بهشت را مختص شهدا برشمرد و اظهار کرد: از رسول خدا (ص) نقل شده است بالای هر نیکی کار خوب دیگری است مگر شهادت که در اوج نیکی‌ها قرار دارد، انسان وقتی به شهادت رسید فوق خوبی و نیکی ها را به دست آورده است.

وی با مقایسه جایگاه شهدا و مقام علمای ربانی تصریح کرد: در روایات چنین آمده که مدادالعلماء افضل من دماء الشهدا است، اما اینکه چرا عالم بر شهید برتری دارد به این خاطر است که بیان و مکتوبات عالم تا قرن ها انسان ها را هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به نقش هدایتی علما خاطرنشان کرد: این کتاب هایی که در زمینه های مختلف در تفسیر، کلام، و... نوشته شده است آیا نقش هدایتگرانه ندارند؟ امروز کلینی زنده است چرا که کتاب او بین ما زنده است خیلی از افراد در اثر خواندن کتاب هدایت شده‌اند.

وی عالم را در تشیع دارای قداست دانست و اظهار کرد: قداست علماء تشیع به عصر ائمه بر می گردد آن زمانی که امام صادق (ع) به ابان بن تغلب در مدینه می فرمود در مسجد بنشین و برای مردم فتوا بده من دوست دارم مثل تو را ببینم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی به دنبال خدشه‌دار کردن قداست مرجعیت تشیع و علما هستند عنوان کرد: فضای مجازی اوقات فراغت جوانان ما را پر کرده است و دشمن از این را به اعتقادات و ارزش‌های ما هجمه می‌کند، از این رو باید یکی از کارهای اساسی حوزه علمیه حفاظت و صیانت از اعتقادات نسل جوان باشد.

وی افزود: دروس اعتقادی در حوزه باید به عنوان دروس اصلی تدریس شود، پایه اصلی اعتقادات است اگر این مسئله را اصلاح کنیم دیگر امور هم اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان با اشاره به شخصیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: این عالم بصیر در عرصه علم و ولایتمداری بی‌نظیر بود، کتب و آثار این مرجع فقید فوق العاده موثر و مفید است و ایشان با وجود کهولت سن عالم به روز و آگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی بود.

ارسال نظرات