۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۰۴۵۴۲
امام جمعه اهواز:

مسؤول در نظام اسلامی نباید روز و شب بشناسد

مسؤول در نظام اسلامی نباید روز و شب بشناسد
امام جمعه اهواز مسؤول در نظام اسلامی باید در میدان باشد، گفت: مسؤولان در این دولت انقلابی و مردمی نباید روز و شب بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز، در آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه به اهمیت جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فریضه قطعی و فوری مطرح شده است، ابرازداشت: طرح این مسأله بیانگر توجه و بینش رهبر معظم انقلاب است که نسبت به توطئه های دشمنان احساس خطر کرده و همچون دیده بانی خطرات را مشاهده می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که باید جهاد تبیین صورت گیرد و آحاد مردم به این مسأله بپردازند، گفت: دشمن در تلاش جهت سیاه نمایی دستاوردها در همه عرصه ها است.

وی با بیان این که دشمنان جوانان را نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی سست و بی تفاوت می کنند، اظهارداشت: عدم تبیین و دفاع صحیح از این اصول، سبب تأثیرگزاری بیشتر اقدامات دشمن می شود.

ویژگی های جهاد تبیین

امام جمعه اهواز به بیان ویژگی های جهاد تبیین پرداخت و گفت: «ایجاد گفتمان با هدف ایجاد فکر»، «تبیین حفظ زنجیره»، «عملی کردن معارف دینی و انقلاب اسلامی»، «حفظ حضور مردم در صحنه» و «از بین رفتن مشکلات» آثار جهاد تبیین هستند.

محورهای فعالیت دشمن

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تأکید کرد: باید توجه کنیم که عملیاتی شدن مسأله تبیین، نیازمند شناخت محورهایی است که دشمن روی آن تمرکز کرده است.

وی با اشاره به این محورها گفت: «تطهیر دوران ستمشاهی»، «ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب و کوچک نمایی نسبت به دستاوردهای انقلاب» بخشی از این محورها است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان سومین محور را غافل کردن جوانان از ریشه های پیشرفت و موانع پیشرفت خواند و افزود: ناآگاه ساختن از ظرفیت های انقلاب اسلامی چهارمین محور است که دشمنان تلاش دارند خدمات چهل و سه ساله انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.

امام جمعه اهواز با بیان این که هر پدیده سه شاخص دارد که «اهداف پدیده»، «امکانات» و «موانع فرارو» این شاخص ها هستند، گفت: برای بررسی کارنامه نظام باید همه بخش های انقلاب را بررسی کرد و نه فقط یک بخش.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد از فرهنگیان، حوزویان و مردم خواست تا به میدان آمده و با استفاده از ظرفیت های گوناگون به جهاد تبیین بپردازند.

وی با اشاره به این که طی چهل و سه سال انقلاب در سخت ترین شرایط توانستیم قدرت نخست منطقه باشیم، اظهارداشت: در مسائل اقتصادی فعالیت های بسیاری انجام شده اما همچنان نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.

مسؤول در نظام اسلامی نباید روز و شب بشناسد

نماینده ولی فقیه در خوزستان انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست که باید این نعمت به مردم و مسؤلان بادآوری شود، تصریح کرد: البته مسؤولان در این دولت انقلابی و مردمی نباید روز و شب بشناسند؛ چرا که مسؤول باید در میدان باشد./9454

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات