۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۰۴۶۰۰
رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی:

مجاهدت موکب های مردمی الگو گرفته از دفاع مقدس است

مجاهدت موکب های مردمی الگو گرفته از دفاع مقدس است
حجت الاسلام وطن خواه گفت: کار بزرگ را آن عزیزان در دفاع مقدس انجام دادند که از جان گذشتند و ما اینجا در ثمره آن خون‌ها مشغول خدمت رسانی به زوار امام زمان هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری، حجت الاسلام رضا وطن خواه رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در نشست خبری برنامه‌های نیمه شعبان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: برنامه‌های مردمی جشن نیمه شعبان در قم و مناطق نزدیک مسجد جمکران در سال‌های گذشته انجام می‌گرفته که از سال ۹۳ بنده در این ستاد مسؤولیت هماهنگی بین گروه‌های مردمی را بر عهده دارم.

وی با اشاره به شرایط کرونا و کاهش شور جشن‌های نیمه شعبان گفت: سال ۹۸ یک میلیون غذا و دو میلیون نوشیدنی توزیع شد که این حجم عظیم فقط از عهده گروه‌های مردمی بر می‌آید و نه دولت توان این خدمت رسانی را دارد نه یک فرد متمول می‌تواند این حجم از غذا و نوشیدنی را تأمین کند.

حجت الاسلام وطن خواه با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر بلوار پیامبر اعظم گفت: باید زیرساخت‌هایی فراهم شده و نیاز‌هایی تأمین شود تا مردم بتوانند فعالیت‌های خیریه خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در ایام شادی سال ۹۸ که جشن خوبی برگزار شد ۷۰۰ هزار لیتر آب و ۸ هزار قالب یخ در بین موکب‌ها توسط ستاد مردمی توزیع شد؛ در مسیر بلوار مشکل آب رسانی وجود دارد که با تانکر و هماهنگی ارگان‌های مختلف انجام گرفت.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی اظهار داشت: موکب داری که حضور پیدا می‌کند احتیاج به اسکان دارد چرا که سال ۹۸ از ۲۸ شهر کشور موکب دار داشتیم و این‌ها را تأمین کردیم؛ موکب‌های بین المللی نیز مانند تشکل‌های مقیم ایران حضور داشتند.

وی با اشاره به شور بالای جشن‌های نیمه شعبان در مسیر حرم تا جمکران اظهار داشت: این تلاش‌هایی که موکب‌های مردمی از سراسر کشور انجام می‌دهند تا در ایام نیمه شعبان خدمت رسانی کنند الگوگرفته از تلاش‌های اوایل انقلاب و دفاع مقدس است.

حجت الاسلام وطن خواه ادامه داد: کار بزرگ را آن عزیزان انجام دادند که از جان گذشتند و ما اینجا در ثمره آن خون‌ها مشغول خدمت رسانی به زوار امام زمان هستیم؛ وقتی از جای دوری مثل ماهشهر افرادی می‌آیند که به عاشقان امام زمان خدمت کنند از نمونه قوی مثل دفاع مقدس است الگو گرفتند.

وی اظهار داشت: تا به حال حدود ۱۵۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم و ۳۰ موکب خارج از بلوار هماهنگ شده و برپا خواهند شد؛ موکب فقط برای پذیرایی نیست بلکه خدمات مختلفی از آن‌ها به وفور دیده می‌شود؛ تیم‌های مختلف پزشکی به زوار مسیر پیاده روی به صورت داوطلبانه خدمت می‌کنند.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی اظهار داشت: علاوه بر خدمات و پذیرایی کار‌های فرهنگی نیز از طریق موکب‌ها ارائه خواهد شد از همین رو بیش از ۱۲۰ غرفه فرهنگی در بلوار حضور خواهند داشت؛ این غرفه‌ها در موضوعاتی مانند جمعیت، عفاف و حجاب، ازدواج خانواده، مشاوره‌های تخصصی، دستاورد‌های انقلاب، ترویج کتابخوانی، غرفه شهدا، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برنامه کودکان از نقاشی تا کار‌های کودک در سطح حرفه‌ای فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم جشن، تئاتر، غرفه‌های محافل معنوی، برنامه‌های قرآنی متعدد از کار‌های فرهنگی عظیم موکب‌های مردمی نیمه شعبان خواهد بود، گفت: با تغییر رویه دولت به سمت مردمی شدن، خود نهاد حاکمیت به کمک گروه‌های مردمی آمده اند و در حال حاضر هرجا کار ما گیر می‌کند خود حاکمیت پیگیر آن می‌شود.

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به حل مشکل برق مسیر بلوار پیامبر اعظم توسط اداره برق گفت: پیش بینی می‌شود حجم زیادی از زائر در نیمه شعبان امسال حضور پیدا کند که از همه نهاد‌های مردمی و حاکمیتی توقع همکاری داریم.

وی با اشاره به اهمیت حضور همه جانبه مردم در جشن نیمه شعبان شهر قم، تأکید کرد: بسیاری از مردم قم حس میزبانی ندارند برای مثال در عراق کل کشور یک پارچه میزبان زائران اربعین است؛ اگر مردم وارد شوند بسیاری از مسائل و نیاز‌ها مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام وطن خواه اظهار داشت: به پویش به عشق مهدی هواداریم پیوسته و هوادار فقرا و ضعفا و همسایه   مملکت و زائران امام زمان هستیم.

وی تصریح کرد: هرچقدر در زمینه ترویج نیمه شعبان فعالیت کنیم اجر معنوی دارد و اصحاب رسانه نقش مهمی در زمینه ترویج این جشن هابرعهده دارند.

وطن خواه بیان کرد: تجلی بزرگ «به عشق مهدی هوا داریم» یعنی باید کار بزرگ انجام شود اسلام برای بشریت حرف دارد امام زمان عدالت را گسترده خواهد کرد وبه مقابله با استکبار جهانی خواهد پرداخت.

وی گفت: نیروهای مردمی در موکب های بلوار پیامبر اعظم مشغول فعالیت هستند و کارها به صورت جهادی و با همدلی انجام می شود، اگر کار مردمی نشود اتفاق بزرگی نمیفتد.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی افزود: رییس جمهور دستور داده است گه جشن های نیمه شعبان به صورت ملی برگزار شود و استان های دیگر امکانات و ظرفیت های مورد نیاز استان قم را تامین کنند.

حجت الاسلام وطن‌خواه بیان کرد: از روز سه شنبه موکب ها فعالیت خود را آغاز و  اوج فعالیت موکب ها روزهای پنج شنبه و جمعه است که سعی می کنیم خدمات در چند روز به زائران ارائه شود.

وی عنوان کرد: حفظ کرامت زائر مورد تاکید است و موکب ها براین اساس فعالیت می کنند.

ارسال نظرات