۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۰۴۶۱۶

تمدید طرح بخشودگی معوقات دانشجویان

تمدید طرح بخشودگی معوقات دانشجویان
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمدید طرح بخشودگی معوقات دانشجویان و دانش‌آموختگان بدهکار تا پایان اسفندماه جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، صمد حاج جباری درباره تمدید طرح بخشودگی معوقات دانشجویان و دانش آموختگان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان، تاکید کرد: این مهلت از ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا سه شنبه ۱۰ اسفندماه تمدید شده بود. با توجه به اینکه عید نوروز را که یکی از اعیاد مهم ایرانیان محسوب می‌شود، در پیش داریم، به دانش آموختگان بدهکاری که از این بازه زمانی جاماندند، مهلت داده شد تا پایان اسفندماه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح بخشودگی جرایم دانش آموختگان بدهکار در ایام نوروز ادامه نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: این طرح هر سال برای حمایت از دانش آموختگان و دانشجویان برگزار می‌شود. دانش آموختگانی که در زمان مقرر بدهی خود را پرداخت کنند شامل تسهیلاتی از جمله بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم با پرداخت کل بدهی، بخشودگی ۵۰ درصدی جرایم با پرداخت اقساط معوق و تقسیط مجدد مانده بدهی به تاریخ روز با پرداخت بدهی معوقِ سر رسید شده، می‌شود.

حاج جباری درباره طرح بخشودگی ویژه دانشجویان، تاکید کرد: تقسیط مانده بدهی به تاریخ روز با پرداخت بدهی‌های نقدی شامل ودیعه مسکن و خوابگاه و همچنین بخشودگی ۱۰۰ درصدی کارمزد وام دانشجویی با پرداخت یک‌جای کل بدهی قبل از پایان دوره تنفس ۹ ماهه برای دانشجویان بدهکار در نظر گرفته شده است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: دانش آموختگانی که تا پایان مهلت مقرر معوقات را پرداخت کنند، مشمول جریمه نمی‌شوند. صندوق رفاه دانشجویان از این دانش آموختگان حمایت می‌کند و سخت گیری به عمل نمی‌آورد.
 
بعد از اتمام تحصیل و سنوات برای دانشجویان دفترچه پرداخت اقساط صادر می‌شود که بر اساس مبلغ وام، برنامه زمان بندی برای پرداخت میزان بدهی دانش آموختگان در نظر گرفته می‌شود.
ارسال نظرات