۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۰۴۶۳۰

خروجی های علمی کنگره حکمت سیاسی چه بود؟ +جزئیات

خروجی های علمی کنگره حکمت سیاسی چه بود؟ +جزئیات
نشست رونمایی کتاب سیاست الهیه در حکمت متعالیه در روز اول خرداد ۱۴۰۰ و نشست نقد این کتاب در دی ماه ۱۴۰۰ با مشارکت مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، شریف لک زایی دبیر علمی کنگره حکمت سیاسی متعالیه در خصوص فعالیت‌های این کنگره گفت: مجموعه مقاله­‌های همایش در یک مجلد با ۱۴ مقاله پذیرفته شده که به زودی منتشر می­‌شود.

وی افزود: مجموعۀ مصاحبه­‌های کنگره در موضوع ماهیت و مسائل دولت متعالیه در یک مجلد با ۱۷ مصاحبه و گفتگو به همت آقای مجتبی جاذبی آماده شده که چاپ و منتشر خواهد شد؛ کتاب حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی، تألیفی از مجموعۀ ۲۷ نشست با اساتید برگزار شده که به همت آقای دکتر سیدجواد میرخلیلی در حال آماده سازی و طی مراحل ارزیابی و اصلاحات بوده که در مسیر انتشار است.

لک زایی تأکید کرد: مجموعۀ ۱۶ جلسه درس‌گفتار فلسفۀ اجتماعی حکمت متعالیه با ارائۀ استاد سیدمهدی امامی توسط پژوهشکده اخلاق و خانواده پژوهشگاه در اصفهان برگزار شده که متن آن در حال نگارش است.

دبیر علمی کنگره حکمت سیاسی متعالیه افزود: مجموعۀ ۶ جلسه درس گفتار فلسفۀ امنیت در حکمت سیاسی متعالیه با ارائۀ استاد نجف لک­زایی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه برگزار شده است و ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعۀ ۹۹ جلسه درس‌گفتار «رسالۀ المظاهر الالهیه» با ارائۀ استاد مرتضی جوادی آملی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه برگزار شده، گفت: صوت این جلسات در حال پیاده سازی است و مجموعۀ شش درس‌گفتار فلسفه سیاسی در حکمت متعالیه با ارائۀ دکتر جهانگیر مسعودی در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد برگزار شده است.

دکتر لک زایی با اشاره به مجموعۀ ۷ درسگفتار فلسفه فقه سیاسی متعالیه که با ارائۀ استاد احمد مبلغی برگزار شده است، تأکید کرد: از مجموع مقاله­های پذیرفته شده تا کنون ۱۴ کرسی ترویجی و نشست برگزار شده است. از این تعداد دو کرسی در تبریز و دو نشست در مشهد و مابقی در قم برگزار شده است.

وی افزود: نشست رونمایی کتاب سیاست الهیه در حکمت متعالیه در روز اول خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و نشست نقد این کتاب در دی ماه ۱۴۰۰ با مشارکت مجمع عالی حکمت اسلامی تشکیل شد؛ در این میان سه نشست نیز به زبان عربی با اساتید جهان اسلام بود.

گفتنی است فایل­‌های صوتی و تصویری تمامی درس‌گفتارها، نشست‌­ها و کرسی­‌های برگزار شده توسط کنگره حکمت سیاسی متعالیه که بالغ بر ۱۹۰ جلسه می­باشد در رادیو و تلویزیون پژوهش پژوهشگاه و کانال­‌ها و شبکه‌­های مختلف اجتماعی پژوهشگاه ارائه شده است.

ارسال نظرات