۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۰۴۶۷۸

یک شهید روحانی، شهید شاخص راهیان نور سال ۱۴۰۱ شد + زندگی‌نامه

یک شهید روحانی، شهید شاخص راهیان نور سال ۱۴۰۱ شد + زندگی‌نامه
اصفهان - در نشست شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی راهیان نور کشور سردار شهید حاج حسین صنعتکار به عنوان شهید شاخص راهیان نور سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

او همیشه برای بچه‌ها از قرآن و کلام امیرالمومنین در نهج البلاغه در صحبت استفاده می‌کرد و مطالبش را برهمین اساس بیان می‌کرد، کلامش برای بچه‌ها نافذ بود، او فرمانده بود، اما هیچ وقت حالت فرمانده را به خود نمی‌گرفت.
یک سردار روحانی، شهید شاخص راهیان نورسال ۱۴۰۱ شد
در مصائب و مشکلات بسیارصبورومقاوم بود در طول عملیات گلهاى بسیارى مقابل دیدگانش پرپرمى شدند وعاشقانه به دیدارمعشوق پرمی کشیدند، دورماندن از قافله شهیدان بسیاربرایش سخت و ناگواربود، امّا با همان آرامش و وقارهمیشگى دیگران را به صبر و مقاومت دعوت می‌کرد و این نشان از روح بلند او حکایت داشت.

صحبت از سردار شهید حجت الاسلام حسین صنعتکار است، بالاترین سطح فرماندهی را در قشر روحانی در کشوررا شهید ردانی پور دارد که فرمانده قرارگاه بود که از آن بالاتر نداریم، اما یک طلبه شهیدی که آچار فرانسه جنگ بوده باشد مانند شهید صنعتکارکه مسؤول تخریب، مسؤول اطلاعات عملیات، مسؤول یگان دریایی و در بحبوحه جنگ و ریزش میلیون‌ها گلوله دشمن، نیرو‌ها را اداره کند ما نداریم.

در ارتش‌های دنیا ۵ سال لازم است تا یک نفرفقط در یک رشته شخصی آموزش نظامی ببیند و متخصص شود و این در حالی است که شهید صنعتکارهم مسؤول اطلاعات، هم مسؤول عملیـات و هم یگان دریایی هم تخریب باشد و از همه این‌ها بالاتر او پشت و پناه یک فرمـانـده‌ای مانند شهید کاظمی باشد کسی که در جا‌هایی که در قرارگاه کارقفل می‌کرد او و شهید خرازی کـار را قبول می‌کردند و همه فشار کارروی بچه‌های اطلاعات عملیـات و تخریب بود.

یک سردار روحانی، شهید شاخص راهیان نورسال ۱۴۰۱ شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار کاجی درباره سردار شهید حسین صنعتکار می‌گوید، در مدیریت و نقش شهید صنعتکار باید کتابی نوشته شود تا مدیران ما از آن درس بگیرند، او در همه زمینه‌ها موفق بود در کار حفظ بیت المال در رفاقت او با بچه‌ها باید ساعت‌ها حرف زد و کتاب‌ها نوشت.

فقط یک کتاب باید برای عملکرد گردانش درعملیات خیبر نوشت، در عمـلـیـات محرم در یگان دریایی عبور از اروند و هدایت بچه‌ها در آن شرایط شوخی نیست و همه را ایشان به خوبی انجام داد.

تاکنون دو کتاب «پله پله تا شهادت» و «ح مثل حسین» روایتی از زندگی روحانی شهید سردار حاج حسین صنعتکار منتشر شده است، روح اله صنعتکار و صدیقه هوشیار کتاب ناگفته‌های سردار شهید صنعتکار را در ۱۶۷ صفحه و در دو بخش مثل حسین (ع) و راه حسین (ع) به رشته تحریر درآورده اند وانتشارات مرسل این کتاب را در ۲ هزار نسخه منتشر کرده است.

یکی ازهمرزمانش می‌گوید، شهید صنعتکار زمانی هم که در حوزه علمیه مشغول بود اصلا از شهریه اندکی هم که به طلاب می‌دادند استفاده نمی‌کرد و اعتقاد داشت این پول مربوط به آقا امام زمان (عج) است و گرفتن آن برای انسان مسئولیتی سنگین می‌آورد، معتقد بود که شاید من نتوانم آن وظیفه را انجام دهم، بنابراین ایشان روز‌هایی تعطیل کارگری و بنایی می‌کرد و از ایـن طـریـق روزگاررا می‌گذراند و ما از ایشان درس می‌گرفتیم.
یک سردار روحانی، شهید شاخص راهیان نورسال ۱۴۰۱ شد
میر لوحی می‌گوید: حاج حسین صنعتکار همیشه سه کتاب نهج البلاغه، عرفانی المراقبات میرزا ملکی تبریزی و کتب جنگی مانند جنگ ۶ روزه را کنار خود داشت و مطالعه می‌کرد که این کتاب‌ها را با شهید کاظمی دست به دست و با هم معاوضه می‌کردند.

روحیات ایشان بسیار نزدیک به حاج احمد کاظمی بود و همین مساله باعث علاقه شدند حاج احمد به ایشان شده بود و دائم از ایشان مشورت می‌گرفت.

روحانی شهید سردار حاج حسین صنعتکار متولد فروردین ۳۷ کاشان در دوران دفاع مقدس مسؤولیت‌هایی همچون، فرمانده گردان و فرمانده تخریب لشکر ۸ نجف اشرف، طراح و مؤسس یگان دریایی کوثر لشکر ۸ نجف اشرف را برعهده داشت، پس از تشرف شهید حاج احمد کاظمی فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف به مکه مکرمه، حکم قائم مقامی لشکر ۸ از طرف قرارگاه خاتم الانبیاء به حاج حسین صنعتکار داده شد.

شهید حجت الاسلام حاج حسین صنعتکار سوم فروردین ماه ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و قبل از انقلاب در مبارزات با طاغوت شرکت داشت وبعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد دین خود را با حضور در عرصه‌های فرهنگی ادا کند.

سردار شهید صنعتکار با اعزام و سازماندهی گروه‌های فرهنگی به روستا‌ها به تبلیغ اسلام و انقلاب پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و در دوران دفاع مقدس فرمانده اطلاعات و قائم مقام لشکر ۸ زرهی نجف اشرف را بر عهده داشت و عاقبت ۲۵ مرداد ۱۳۶۵ بر اثر انفجار مین در منطقه عملیاتی به شهادت رسید.


یک سردار روحانی، شهید شاخص راهیان نورسال ۱۴۰۱ شد
فرازی از وصیت نامه روحانی شهید حجت الاسلام حاج حسین صنعتکار، امام امت مجسمه تقوی و عدالت و اخلاق نبوی است، سخن و فکر و موضع سیاسی و جهت گیری اش در برابر قدرت‌های شرق و غرب همه درس معرفت و سرمشق معنویت و آزادگی است، نجات و رستگاری تو و من مشروط به طی مراحل است که این عارف سبکبال «حضرت امام» طی کرده است.

لازم به ذکر است، در نشست شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی راهیان نور کشور، که با حضور سرلشگر باقری برگزار شد، سردار شهید حاج حسین صنعتکار جانشین لشگر و فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ۸ نجف اشرف به عنوان شهید شاخص راهیان نور سال ۱۴۰۱ معرفی شد./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات