۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۰۴۷۸۱
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله صافی گلپایگانی پشتیبان انقلاب اسلامی و حوزه علمیه بود

آیت الله صافی گلپایگانی پشتیبان انقلاب اسلامی و حوزه علمیه بود
حجت الاسلام والمسلمین لونی گفت: حوزه علمیه مفتخر است که دارای ارکانی مثل مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی می باشد و وجود آنان پشتوانه انقلاب، حوزه و رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش «فقیه عالی مقام و مرجع بصیر» که شب گذشته در سالن جلسات دارالشفاء مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به فراز و فرودهای حوزه های علمیه اظهار کرد: اگر جریان حوزه علمیه را بررسی کنیم می توان فراز و فرودهایی را در نظر گرفت و آن که اهل دقت باشد می تواند روح ماهیت و حقیقت آنها را کشف کند.

وی در ادامه افزود: یکی از واقعیت‌های حوزه های علمیه مرجعیت است و در بین مراجع عظام نیز حضرت آیت الله صافی گلپایگانی واقعیتی است که شناخت آن بسیاری از مسیرها را در آینده روشن خواهد کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توضیح برخی از ویژگی های مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: پرچمدار معرفی این واقعیت شخص مقام معظم رهبری و مراجع تقلید هستند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر کسی در واژه هایی که مقام معظم رهبری در پیام ارتحال مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دادند، دقت کند به عمق شخصیت فکری و عقیدتی ایشان پی خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با اشاره به ارکان بودن شخصیت وجودی حضرت آیت الله صافی گفت: امروزه حوزه علمیه مفتخر است که دارای چنین ارکانی مثل مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است و وجود آنان پشتوانه انقلاب، حوزه و رهبر انقلاب بوده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به قطع مذاکره ایران با عربستان سعودی در پی اعدام جمعی از شیعیان پرداخت و افزود: این دیپلماسی مورد تایید اسلام و انقلاب است که مورد انتظار بود.

وی در پایان با اشاره به اقدام انتقام جویانه سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه پاسداران قبلاً در مراسم تدفین شهدا گفته بود که اسرائیل جزای کار خود را خواهد داد و پیام این اقدام این بود که در هر نقطه از جهان اگر منافع ایران اسلامی به خطر بیفتد ایران از منافع خود دفاع خواهد کرد و از آرمان‌های خود محافظت می کند.

ارسال نظرات