۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۷۰۴۸۷۵
مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه علمیه خبر داد؛

جذب ۳ میلیارد تومان از خیرین/ تقدیر از همسران ۴۵۰ مبلغ حوزوی

جذب ۳ میلیارد تومان از خیرین/ تقدیر از همسران ۴۵۰ مبلغ حوزوی
حجت الاسلام فخر روحانی از جذب ۳ میلیارد تومان از خیرین توسط بنیاد خیرین حوزه خبرداد و گفت: از همسران ۴۵۰ مبلغ تقدیر شد، زیرا در روحیه مبلغین تأثیر فراوانی خواهد داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام حسین فخر روحانی مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه علمیه در نشست خبری گزارش فعالیت‌های این بنیاد گفت: در حال حاضر تنها نهاد خیریه رسمی تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بنیاد خیرین بوده که آیت الله اعرافی نیز به فعالیت‌های خیریه اشراف دارند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه نیز رئیس هیأت مدیره بوده و دیگر اعضا هیأت امنا آن به عهده معاونت‌های مختلف حوزه است؛ نقطه تمایز بنیاد با سایر مراکز خیریه در این است که مسؤولین این بنیاد به نیاز‌های جاری حوزه اشراف دارند و کمک‌های خیرین را به سمت نیاز‌های واقعی حوزه جهت می‌دهند.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: بسیاری از خیریه‌ها برای حوزه فعالیت می‌کنند، اما اولویت‌های حوزه برای آن‌ها مهم نیست؛ برای مثال حوزه علمیه در حال حاضر نیاز به احداث ساختمان جدید ندارد، اما توسط خیرین ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: آیت الله اعرافی به این خیریه نظارت داشته و حتی به عنوان صاحب امضا در امور مالی بنیاد خیرین حوزه حضور دارد و اسناد مالی توسط مدیر حوزه‌های علمیه امضا می‌شود؛ بنیاد خیرین حوزوی از مرداد ۱۴۰۰ شروع به کار کرده که در حال حاضر گزارش سه ماهه دوم فعالیت این بنیاد ارائه می‌شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: عمده فعالیت در این چند ماهه مربوط به حمایت‌های بلاعوض بوده، زیرا با مشکلات معیشتی که طلاب دارند به این نتیجه رسیدیم وام‌های قرض الحسنه شاید یاری نکند؛ در این سه ماه نیز سیل ویرانگری در سه استان جنوب شرق ایجاد شد که در جریان آن مدیریت حوزه علمیه هرمزگان از آیت الله اعرافی درخواست کمک کرد که یک روزه اولین محموله کمک‌های حوزه‌های علمیه به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی ادامه داد: کمک‌های بنیاد از طریق روحانیونی که در استان هستند به دست آسیب دیدگان از سیل رسید و برکاتی را نیز در این روند شاهد بودیم؛ خیرینی که به حوزه‌های علمیه اعتماد می‌کنند با یک تیر چند نشان می‌زنند، زیرا  کمک‌های خیر خود را از این راه به جامعه هدف رسانده و از شبکه مفصل حوزه‌های علمیه استفاده می‌کنند؛ در هر استان مرکز مدیریت وجود دارد که بلافاصله هزینه به حساب مرکز واریز شده و در امر لازم خرج می‌شود.

حجت الاسلام فخر روحانی با بیان اینکه کمک‌های این بنیاد غالبا با یک پیوست فرهنگی همراه است، گفت: پیوست فرهنگی مهم‌ترین نکته‌ای است که دغدغه‌مندان را استفاده از ظرفیت بنیاد خیرین ترغیب می‌کند؛ کسی که در حال حاضر در شرایط محرومیت به سر می‌برد با دیدن کمک روحانیون و طلاب دیدگاهش نسبت به نظام اسلامی و مذهب تشیع تغییر می‌کند.

وی با اشاره به ایام تبلیغی فاطمیه، گفت: ۱۱۰ مبلغ از ظرفیت خیرین به مناطق محروم اعزام شدند و در این ایام دو شهید در مدرسه فاطمی قم تدفین و با حضور جمعیت با شکوهی تشییع شدند که بنیاد خیرین نیز بخشی از هزینه‌های اطعام را بر عهده داشت.

مدیر عامل بنیاد خیرین حوزوی گفت: حمایت از گروه‌های تبلیغی از سوی بنیاد انجام گرفت و در همین راستا از ۴۵۰ نفر از همسران مبلغین برتر تجلیل کردیم و اعتقاد داشتیم که این تقدیر به تقویت روحیه طلاب مبلغ کمک فراوانی می‌کند.

وی با بیان اینکه غالب درخواست‌هایی که به بنیاد خیرین ارجاع می‌شود مربوط به مسکن طلاب است گفت: لازم بود در خصوص مسکن یک خیر ماندگار رقم بخورد که یک واحد مسکونی در شهرک مهدیه به همت یکی از خیرین نوسازی و آماده استفاده شد.

حجت الاسلام فخر روحانی از راه اندازی یک فروشگاه در شهرک مهدیه خبرداد و گفت: این فروشگاه همه روزه شاهد خیل کثیری از طلاب است و عده‌ای از جهادگران آماده اند در زمینه معیشت خانوار کمک و در این فروشگاه خدمت رسانی کردند؛ تعدادی از خیرین کالای تولیدی خود را به قیمت کارخانه در اختیار بنیاد خیرین قرار دادند و ما نیز بدون سود در فروشگاه کرامت عرضه کردیم.

وی با بیان اینکه هدف فروشگاه کرامت سودآوری نبوده و نگاه حمایتی دارد گفت: خیرین به ذبح و قربانی اهمیتی ویژه می‌دهند که ما نیز در مجموع رقم ۳ میلیارد تومان را جذب کردیم؛ گوشت گرم برای نیازمندان توزیع شد و هزینه‌های اجرایی بنیاد نیز ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

حجت الاسلام فخر روحانی تأکید کرد: گروهی از خیرین بنیاد از بستر سایت یا شماره حساب به بنیاد خیرین کمک می‌کنند، اما بعضی از خیرین به صورت ثابت از داخل و خارج از کشور حضور دارند و بنیاد نیز خدمات متقابلی ارائه می‌دهد که غالب این حمایت‌ها معنوی است.

وی ادامه داد: آیین نامه خدمات متقابل از خیرین نیز در اولین جلسه هیأت مدیره در سال آینده به تصویب می‌رسد و در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه علمیه گفت: همه کمک‌های بنیاد خیرین به طلاب نمی‌رسد و از عموم افراد جامعه حمایت کرده و کمک خیرینی که با حوزه مرتبط بوده و حوزه را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند، بر اساس آنچه در حوزه تشخیص داده می‌شود هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه خیریه ابناء الصادق ۱۱۰ خانواده یتیم را تحت پوشش خود دارد، گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار از اهداف اصلی خیریه است و برای مشاغلی که جامعه هدف را از مشاغل موسمی بی‌نیاز کند کمک‌های خوبی جمع شده است و تا به الان همین مبلغ ۳ میلیارد تومان برای منابع پایدار هم جمع آوری شده است؛ تلاش داریم این مبالغ را به چند کارگاه و تولیدی تبدیل کنیم تا جامعه هدف در آن محل مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام فخر روحانی با اشاره به آغاز برنامه‌های این بنیاد برای ماه رمضان گفت: تا الان ۷۵۰ بسته برای توزیع در ایام نیمه شعبان آماده شده که بیشتر پیوست فرهنگی دارد و توسط روحانیون بومی توزیع می‌شوند؛ پیش بینی می کنیم این بسته های معیشتی تا ۱۴۰۰ بسته نیز برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیرین گرامی جهت مشاهده فعالیت‌های بنیاد خیرین حوزه علمیه و ارائه کمک‌های خود می‌توانند به درگاه خیریه مراجعه کنند.

سید قوام صفوی

ارسال نظرات