۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۵۰۳
با نخبگان حوزوی(۶)؛

از طریق خیرین می‌توان از نخبگان حمایت کرد

از طریق خیرین می‌توان از نخبگان حمایت کرد
حجت الاسلام فخر روحانی گفت: ظرفیت بالایی از میان خیرین در خصوص حمایت از نخبگان وجود دارد و در همین عرصه ۶ میلیارد تومان جذب داشتیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست «صریح و صمیمی با مسؤولین حوزوی» با حضور جمعی از نخبگان و  حجت الاسلام والمسلمین عماد رئیس مرکز امور نخبگان حوزه علمیه برگزار شد و در این نشست حجت‌الاسلام حسین فخر روحانی، نخبه حوزوی مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه، ضمن قرائت متن بیانات رهبری گفت: بیانات رهبر انقلاب را از سال ۶۸ تا ۹۸ بررسی کردیم که رهبری هر دو سال یک بار نسبت به حمایت و بهره گیری از نخبگان حوزوی تأکید داشتند، اما متأسفانه بر روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: فعالیت آقای عماد و همکارانشان ستودنی است و چون روحیه بزرگواران را می‌شناسم که زمین بایر بیابانی را تحویل گرفته و آبادانی آن را به عهده گرفتند، توقع داریم که نسبت به دغدغه‌های رهبری اهتمام جدی داشته باشند.

جذب ۶ میلیاردی از طرف خیرین برای نخبگان

مدیر عامل مجمع حامیان نخبگان علوم انسانی و اسلامی حوزوی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نخبگان و میدان دادن بیشتر به جوانان بسیار اهمیت دارد و وقتی که با طلاب نخبه در اردو‌ها و مرکز نخبگان آشنا شدم می‌دیدم خیلی ظرفیت‌های بالایی دارند و به جهت ظرفیتی که در ارتباط با خیرین داشتم تلاش کردم مشکلات این بزرگواران را از طریق خیرین حل کنم؛ ظرفیت بالایی نیز بین خیرین برای حمایت وجود دارد.

وی عنوان کرد: از درون همین فعالیت‌ها مجموعه‌ای مردم نهاد را تحت عنوان «مجمع حامیان نخبگان علوم اسلامی و انسانی» تشکیل دادیم که ۹۰% هدف او حمایت از نخبگان حوزوی است؛ در این یک سالی که فعالیت کردیم بیش از ۶۰ میلیارد برای این امر جذب داشتیم که کمک معیشتی و آثار علمی نخبگان را حمایت کردیم.

این نخبه حوزوی اظهار داشت: در این جا باید محترمانه از شما گلایه کنم، با گذشت یک سال و چند ماه از نامه ما متأسفانه فرصت نشده یک جلسه خدمت شما برسیم و شرح دهیم و استفاده کنیم؛ غالب مسائل طرح شد و یکی از گلایه‌های اصلی نهاد‌های فراوانی که وظیفه حمایت را دارند، اما شما به عنوان پرچم دار باید هماهنگی بیشتری را به وجود بیاورید.

گفتنی است متنی که حجت الاسلام فخر روحانی از بیانات رهبر انقلاب روخوانی کرد، به این شرح است:

«بروید نخبگان را در حوزه علمیه شناسایی کنید طبقه بندی کنید و حسابی هم به آن‌ها برسید اگر نرسید از دست شما خواهند رفت حوزه را نخبگان بالا می‌برند و دیگران با نخبگان بالا می‌برند و تربیت نخبگان مانند سردار تربیت کردن است»

در جایی دیگر رهبر فرموده است: «مغز‌هایی در این حوزه‌ی علمیه هستند که اگر هرکدام از مراکز تحقیقاتی دنیا این آدم‌ها را در آن رشته‌ی خودشان تربیت کرده بودند، امروز نابغه‌هایی داشتند؛ این هم یکی از بدبختی‌های ماست! امروز ذهن‌هایی در حوزه‌ی علمیه هستند که اگر در فلان مؤسسه‌ی تحقیقاتی دنیا در فن ریاضیات یا فیزیک یا علوم طبیعی یا نجوم مشغول بودند، امروز در دنیا مثل خورشیدی می‌درخشیدند».

 

محمدحسین پیشاهنگ

ارسال نظرات