۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۹۸۹۹۵
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا:

اتحاد فکری میان فرهیختگان و حوزه علمیه با دولت به وجود آمده است

اتحاد فکری میان فرهیختگان و حوزه علمیه با دولت به وجود آمده است
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی گفت: امروز اتحاد فکری مناسبی میان فرهیختگان، حوزویان و مراجع با دولت به وجود آمده که این مسأله سبب پیشرفت جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به تبیین دستاوردهای سفرهای استانی آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: برخی سفرهای استانی رییس جمهور را مثبت ارزیابی و برخی این گونه سفرها را منفی و نمایشی تلقی می کنند.

رسانه ها اقدامات مثبت دولت سیزدهم را برجسته کنند

وی با بیان اینکه دشمنان و خارج نشینان تمام حرکت های مطلوب آیت الله رئیسی را منفی ارزیابی می کنند و همواره کارهای رییس جمهور را مورد نقد و انتقاد قرار می دهند، افزود: یکی از کارهای موفق دولت سیزدهم در صد روز، مهار کرونا بود که کشورهای اروپایی در مهار کرونا ناموفق بودند، اما رسانه های بیگانه این موفقیت های ما را بازگو نمی کنند.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی ابراز داشت: برخی داخلی ها نیز به تبعیت از خارج نشینان عمل می کنند و برخی جریان ها نیز دلداده و همراه دولت روحانی هستند، از این رو موفقیت های دولت سیزدهم را بازگو نمی کنند.

مخالفان نیز دولت رئیسی را تحسین می کنند

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بیان کرد: برخی روزنامه های اصلاح طلب مطرح کردند که رویه و تدبیر دولت سیزدهم در مهار ویروس کرونا و دیپلماسی خارجی موفق بوده و همچنین آنها اعتراف می کنند که رویکرد دولت روحانی هم در مذاکرات و هم دیپلماسی و ارتباط با کشورهای خارجی اشتباه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری از آیت الله رئیسی خواستند که در میان مردم حضور داشته باشد، گفت: آیت الله رئیسی همواره میان مردم هستند و به طور شبانه روز برای حل مشکلات مردم و کشور تلاش و فعالیت می کند.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با بیان اینکه برخی سفرهای استانی رییس جمهور را نمایشی ارزیابی می کنند، تصریح کرد: واقعیت این است که نفس سفرهای استانی رییس جمهور و حضور ایشان میان اقشار مختلف سبب ایجاد امید در دل مردم خواهد شد.

حضور آیت الله رئیسی در میان محرومان سبب امیدواری مردم به نظام می شود

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار کرد: زمانی که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را هم کیش، هم سنگ و هم نشین اقشار مردم می کند و به مناطق مستضعف نشین سرکشی دارد و مردم نیز رییس جمهور را در میان و منزل خود می بینند، این امر سبب ایجاد امیدواری مردم خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی بیان کرد: در هر سفر استانی رییس جمهور، هزاران نامه مردمی برای ایشان ارسال می شود و استاندارها و عوامل اجرایی هر منطقه دستور پیگیری و حل مشکلات مردم را می دهند.

توصیه های مراجع تقلید راهگشای دولت سیزدهم

وی با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور به شهر مقدس قم، تصریح کرد: آیت الله رئیسی در این سفر با مراجع تقلید دیدار داشت و مراجع نیز از وضعیت نابسامان فرهنگی جامعه و معیشت مردم ابراز نگرانی کردند و رییس جمهور نیز در این دیدارها تأکید داشت که مطالبات رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای مراجع تقلید را عملی خواهیم کرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز اتحاد فکری مناسبی میان فرهیختگان جامعه، حوزویان و مراجع تقلید با دولتمردان به وجود آمده است که این مسأله سبب رونق و پیشرفت جامعه خواهد شد، در حالی که این اتحاد فکری میان فرهیختگان و دولت قبل وجود نداشت و فضای هولناک، تنشی و مضطرب در جامعه حکمفرما بود.

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی اظهار کرد: بنده نیز در یکی از دیدارهای رییس جمهور حضور داشتم و مطالب و انتقادات خود را به ایشان منتقل کردم و آیت الله رئیسی نیز درخواست کرد که فرهیختگان و نخبگان حوزوی به هیأت دولت کمک کنند که مشکلات کشور کاهش یابد. / مالک شریعت ناصری

ارسال نظرات