۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۹۵۷۴۸
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

اغتشاش های بنزینی، نتیجه تسلیم دولت روحانی دربرابر طرح های دشمن

اغتشاش های بنزینی، نتیجه تسلیم دولت روحانی دربرابر طرح های دشمن
حجت الاسلام سلیمانی گفت: چینش اغتشاشات روشن می کند که دولتمردان گذشته تسلیم طرح های دشمن بودند یا اینکه در این مسأله در غفلت کامل به سر می بردند.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین عملکرد نامطلوب دولت روحانی برای پیش گیری از ایجاد آشوب های آبان 98 پرداخت و گفت: زمانی که بخواهد قانونی در کشور اجرایی شود، در قالب طرح و لایحه به مجلس ارائه می شود و بعد از تصویب مجلس به تمام نهادهای اجرایی دولت ابلاغ خواهد شد یا اینکه مصوبات هیأت دولت به طور مستقیم اجرایی و ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی ابراز داشت: برخی قانون ها و تصمیماتی که امنیتی و حساسیت زاست و به طور مستقیم با معیشت مردم ارتباط دارد همانند افزایش نرخ بنزین، به طور قطع از ماه های قبل در دولت و مجلس روی این قانون کار و مطالعه شده است.

فتنه بنزینی آبان 98 بخشودنی نیست

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ادعای این که تصمیم افزایش نرخ بنزین خلق الساعه بوده و ناگهانی اجرایی شده، قابل قبول نیست، گفت: فتنه بنزینی آبان 98 بخشودنی نیست، زیرا این فتنه سبب برهم خوردن جو روانی، اضطراب و اغتشاش در جامعه شد.

وی بر لزوم اقناع سازی پیش از افزایش نرخ بنزین از سوی دولتمردان تأکید و بیان کرد: باید دولتمردان و دستگاه های اجرایی قبل از اعلام افزایش نرخ بنزین، به شفاف سازی درباره این قانون و اقناع سازی مردم می پرداختند و ضرورت اجرای این قانون را برای همگان شرح می دانند.

ادعای آقای روحانی در افزایش نرخ بنزین سبب مضحکه داخلی ها و خارجی ها شد

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهار کرد: برخی تصمیمات و قانون هایی که برای نظام اسلامی از سوی مسؤولان صورت می گیرد برای بیشتر افراد جامعه ناخوشایند بوده و حتی هزینه ها و تلخی هایی برای اقشار مختلف مردم به همراه داشته، اما اگر مردم بر ضرورت اجرای هر قانونی آگاهی یابند، قانون را قبول کرده و خودشان نیز برای اجرایی شدن آن کمک می کنند.

وی با بیان اینکه به طور حتم مسأله افزایش نرخ بنزین امری ارادی و قابل پیش بینی بوده، گفت: اگر افزایش نرخ بنزین ناگهانی بوده، باید بررسی شود که چرا اتفاق ضررخیز، ضدامنیت و ضدآرامش عمومی به وجود آمده است و اگر افزایش نرخ بنزین طبق برنامه ریزی انجام شده بوده، باید از دولتمردان قبل سوال کرد که چرا در این مساله اقناع سازی عمومی صورت ندادند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: ادعای آقای روحانی که گفته بود من از مسأله گرانی بنزین صبح جمعه با خبر شدم، سبب مضحکه جریان های درونی و حتی خارج کشور قرار گرفت و ادعای وی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اعلام ناگهانی افزایش نرخ بنزین بستر مناسبی برای تکمیل پازل فتنه آبان 98

وی با بیان اینکه اعلام ناگهانی افزایش نرخ بنزین بستر مناسبی برای تکمیل پازل فتنه آبان 98 را رقم زد، تصریح کرد: این ناآرامی ها از کشور عراق به کشور ایران انتقال یافت و بعد از آن کشور لبنان درگیر ناآرامی و اغتشاشات شد و این مسائل نفوذ وحشتناک استکبار جهانی را نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: چینش اغتشاشات داخلی و خارجی روشن می کند که متولیان و دولتمردان گذشته تسلیم طرح های دشمن و استکبار جهانی بودند یا اینکه در این مسأله در غفلت کامل به سر می بردند که هر دو امر غیر قابل پذیرش است.

حجت الاسلام سلیمانی ابراز داشت: غفلت دولتمردان در زمینه اغتشاشات غلط بوده که چرا دشمنان با واسطه و نفوذ خود بر جریان های داخلی توانستند در کشور اغتشاش ایجاد کنند و اگر این آشوب ها از روی علم و اطلاع دولتمردان قبلی بوده، خواهیم دریافت که مسؤولانی در دولت قبل وجود داشتند که تسلیم منویات استکبار جهانی شدند، از این رو آنها جنایت بزرگی بر ملت ایران روا داشتند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: زمانی که تصاویر و فیلم های اغتشاشات را مشاهده می کنیم، خواهیم دریافت به چه میزان خسارت ها به بانک ها و نهادهای دولتی وارد شده و همچنین به چه میزان آتش سوزی در پمپ بنزین ها و وحشت در میان مردم ایجاد شده و بسیاری از ترورها در فتنه آبان 98 مشکوک بوده است.

عوامل اصلی و دست های پشت پرده آشوب های بنزینی شناسایی و اطلاع رسانی شود

وی با اشاره به اینکه هر زمانی که این گونه آشوب ها در کشور روی می دهد، عوامل اصلی این فتنه ها شناخته نمی شوند و به سزای اعمال خود نمی رسند، افزود: باید عوامل اصلی و دست های پشت پرده داخلی و خارجی این آشوب ها شناسایی و به مردم اطلاع رسانی شوند و عوامل اصلی این اتفاقات به سزای اعمال خود برسند تا از این طریق دشمنان دریابند که ملت ایران هوشیار و بیدار است و دستهای پیدا و پنهان آنها را قطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان امسال نیز با اختلال در جایگاه های سوخت درصدد ایجاد زمینه های اغتشاشات جدید بودند، اظهار کرد: امسال با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی، راه های نفوذ شناسایی و بسته شد، از این رو دشمنان در حمله سابیری و اختلال در جایگاه های سوخت نتوانستند فتنه و اغتشاشات جدیدی را رقم بزنند و همچنین دولتمردان کنونی با سرعت زیر ساخت های موقت را در جایگاه های سوخت برقرار کردند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه دشمنان همواره درصدد آسیب زدن به نظام اسلامی به هر بهانه ای هستند، تصریح کرد: حمله سابیری به زیر ساخت ها در تمام کشورها اتفاق می افتد، از این رو باید مسؤولان کشور برای این گونه علمیات و حملات سابیری آمادگی کامل را داشته باشند. / مالک شریعت ناصری

ارسال نظرات