۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۰۰۸
با نخبگان حوزوی(۲)؛

مسائل نظام برای پژوهشگران احصا نشده است/ گزینش نخبگان دائمی باشد

مسائل نظام برای پژوهشگران احصا نشده است/ گزینش نخبگان دائمی باشد
حجت الاسلام سموعی با اشاره به اینکه مسائل نظام باید برای پژوهشگران احصا شود، گفت: گزینش نخبگان باید دائمی باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن سموعی دانش پژوه مؤسسه امام خمینی(ره) و مدرسه رشد در نشست «صریح و بی پرده با مسؤولین حوزوی» که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد برگزار شد، گفت: گزینش طلاب نخبه باید ادامه پیدا کند چرا که عده ای گرایش علمی خاص را انتخاب کردند و باید در همان راستا شناخته شوند.

وی در ادامه با اشاره به عده ای از طلاب نخبه که به علت معیشت از فضای علمی دور شدند و مورد حمایت مالی نخبگان هم هستند، گفت: لازم است این گزینش نخبگان ادامه داشته باشد تا کسانی که افق علمی برای خود در نظر می گیرند حمایت علمی و مالی بیشتری صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: در باب مسأله محوری باید در خصوص مسائل نظام، مطالعه ای صورت بگیرد و من که در حال پژوهش هستم چندان با مسائل نظام روبه رو نشدم و اهمیت این مسأله از حمایت های مالی بیشتر است؛ آگاهی بخشی و مسأله محوری باید در فضاهای علمی رودررو صحبت شود.

این نخبه حوزوی تأکید کرد: در مقام گلایه باید گفت بسیاری از نخبگانی که جذب شده اند نمی دانند که سطح و بنیادهای حمایتی نخبگانی چیست؟ به این صورت که یک نهاد برای نخبگان در مرکز خدمات دارد و یک نهاد دیگر در اختیار حضرت عالی و یکی هم ذیل دفتر حضرت آقا است؛ این فضاها برای ما غیر شفاف است که طلبه های نخبه نمی داند که مسائلش را پیش چه کسی ببرد./کد خبرنگار: 109/

تعداد بازدید : 6
خبرنگار: سعید حضرتی
ارسال نظرات