۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۰۴۸۸۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

انس با قرآن سبب ارتقای معنویت جامعه است

انس با قرآن سبب ارتقای معنویت جامعه است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تقویت و گسترش برنامه های قرآنی تاکید کرد و گفت: انس با قرآن در ارتقای معنویت جامعه نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در آیین اختتامیه نخستین دوره حفظ قرآن ستاد نماز جمعه خرم آباد، گفت: همه ما باید برای حاکمیت احکام قرآنی تلاش و با رفتار، کردار و اخلاقیات جامعه را برای ظهور امام عصر(عج) آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تاثیرگذارترین عمل یادگیری قرآن است، افزود: قرآن کتاب قانون بشریت است و یادگیری آن از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز با تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران و برگزاری برنامه ها و محافل قرآنی، قرآن نسبت به گذشته از مهجوریت خارج شده است، گفت: اما برای رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیادی داریم و باید این فاصله را باید با یک برنامه ریزی و هوشمندانه پر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: قرآن وسیله ای برای تقویت ایمان و راهی برای نفوذ فضیلت ها و تربیت اسلامی در فرد و جامعه است.

وی با بیان اینکه تدبر، حفظ و عمل به آیات قرآن صفا و آرامش را بر دل ها حاکم می کند، اظهار کرد: جامعه می تواند در پرتو آرامش حاصل از انس با قرآن به ارتقای معنوی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر ضرورت افزایش و تقویت محافل قرآنی بیان داشت: قرآن علم را به جای جهل و وحدت را جایگزین تفرقه، یقین را به جای شک و حقایق را جایگزین شبهات و خرافات می کند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان تقویت شود و ستاد نماز جمعه در زمینه توسعه حفظ قرآن اقدام کند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات