۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۰۳۷۴۷
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد؛

ضرورت حضور پررنگ مسؤولان در نماز جمعه

ضرورت حضور پررنگ مسؤولان در نماز جمعه
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی از نماز جمعه یک عمل سیاسی، عبادی و اجتماعی یاد کرد و گفت: حضور مسؤولان در نماز جمعه پررنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه امام جمعه جدید اشترینان، لرستان را خاستگاه علما و بزرگان و برجستگان عنوان کرد و گفت: این موضوع در شهرستان بروجرد اعیان است که ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان در جمعیت یک میلیونی آن دوران زبانزد است و رهبری از لرستان به عنوان مرکز تدین و تقوا یاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اشترینان در دشت سیلاخور قرار دارد که دارای تاریخی کهن است و به عنوان یک منطقه تاریخی و کهن در کتب تاریخ نام برده شد که مردم این دیار شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خداوند در قرآن به نماز جمعه سفارش کرده است، اظهار داشت: نماز جمعه یک عمل سیاسی، عبادی و اجتماعی است باید حضور مردم و مسؤولان در این آیین پررنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که نماز جمعه در ۱۸ نقطه استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نماز جمعه می تواند حلال مشکلات باشد و ارتقا دینی و فرهنگی که اعیان ترین جلوه آن نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم نماز جمعه عنوان داشت: سازمان های دولتی و غیر دولتی با قوت باید پای کار نماز جمعه در شهرستان ها باشند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه ثواب عمره دارد و باید به این امر مهم اهمیت داد، ادامه داد: کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند در محضر خدا آمرزیده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه سخنانش بر ضرورت رونق تولید و اشتغال در منطقه اشترینان تأکید کرد و گفت: در این راستا باید به کشاورزی و صنایع دستی اهمیت ویژه ای داده شود و برنامه ریزان استانی در یک اقدام جهادی برای تولید و اشتغال این منطقه اقدام کنند تا جوانان این دیار مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر نباشند.

وی با بیان اینکه لرستان امروز به ارتقا فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد و فرصت اختلاف را نداریم، تصریح کرد: امروز صدای مطالبه مردم لرستان بلند است و باید با اتحاد این مسیر را طی کرد، باید یک صدا به سمت ارتقا فرهنگی، دینی و اقتصادی حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: نماز جماعت در ادارات باید پررنگ برگزار شود زیرا امروز مؤلفه های نظام تکریم شعائر دینی و مذهبی است.

گفتنی است، حجت الاسلام میثم زیدعلی بیرانوند، به عنوان امام جمعه جدید اشترینان معرفی و از خدمات حجت الاسلام حیدرخلجی امام جمعه سابق اشترینان تقدیر شد./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات