۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۰۳۲۵۷
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد؛

لزوم یاری رساندن به برادران دینی در شرایط نامساعد اقتصادی امروز

لزوم یاری رساندن به برادران دینی در شرایط نامساعد اقتصادی امروز
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: در این شرایط نامساعد اقتصادی که قدرت خرید مردم کاهش یافته است نباید اجازه دهیم که هم نوعان و برادران ما در این روزها در سختی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه در سخنانی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که سختی ها و مرارت های زندگی صدقه و بخشش را از یاد ما ببرد به ویژه اینکه در ماه های عزیزی قرار داریم و در آستانه نوروز و سال جدید خورشیدی نیز هستیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در این شرایط نامساعد اقتصادی که قدرت خرید مردم به صورت محسوسی کاهش یافته است نباید اجازه دهیم که هم نوعان و برادران ما در این روزها در سختی باشند، باید به مانند یک مسلمان واقعی در کنار آنان باشیم.

این عالم اهل سنت در ادامه با تشکر از برخی نهادهای حمایتی در کمک به اقشار ضعیف جامعه بیان داشت: نهادهایی همانند کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و... در این روزها کمک هایی به اقشار آسیب پذیر دارند که این کاری ارزنده و درخور تحسین است.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) همراه با معجزات جاویدان و ظاهری و حسی و معنوی بودند خاصتا معجزه بزرگ اسراء و معراج آن حضرت که در میان پیامبران چنین معجزه ای رخ نداده اما پیامبر آخرالزمان را خداوند کرامات و معجزات بسیار بخشید تا سبب تثبیت و تقویت قلب مبارک آن حضرت و سبب تصدیق مقام شامخ رسالت ایشان شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر اینکه دستگیری از نیازمندان یکی از اصول مسلمانی است، تاکید کرد: روایت شده که پیامبر اسلام (ص) در این باره می فرمایند: «همانا صدقه عمر را طولانی و مرگ ناگهانی و بد را دور می کند و سبب از بین رفتن تکبر و فقر و فخر فروشی می‌شود».

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه صدقه و انفاق در راه خدا باعث خیر و برکت در زندگی دنیوی و اخروی هر انسانی می شود، عنوان کرد: رسول اکرم (ص) درباره جایگاه و اهمیت صدقه می فرمایند که هیچگاه با دادن صدقات از مال انسان کم نمی شود./1400/پ210/

ارسال نظرات