۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۰۳۲۰۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه:

جریان مطالبه گری در صدا و سیما فعال شود

جریان مطالبه گری در صدا و سیما فعال شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: ضروری است جریان مطالبه گری در صدا و سیما فعال شود و به رسانه ها به عنوان یک مطالبه گر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هویت داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار گردید.

حجت الاسلام مسعود احمدی در این همایش گفت: در استان کرمانشاه جریان مطالبه گری راه افتاده است و گروه‌های مطالبه گری در این راستا فعال شده اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه افزود: اگر چه این جریان در استان راه افتاده اما کافی نیست چرا که امام راحل فرمود اگر جمهوری اسلامی می خواهد جمهوری اسلامی شود همه افراد آن باید آمر و ناهی باشند.

وی با اشاره به خداوند در قرآن می فرماید همه شما مسؤولید اما ما اینطور عمل نمی کنیم، تاکید کرد: امیدوارم احیای امر به معروف و نهی از منکر به اقامه تبدیل شود و با اصول مطالبه گری صحیح پیش برویم.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فرق بین مطالبه گر و هیاهو کننده به عهده ستاد و مجامع نیست بلکه به عهده قوه قضائیه است و آنجا تعیین کننده و تصمیم گیرنده است.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: بر این اساس عده ای مطالبه گری اصولی می کنند و عده ای به دنبال مطالبه گری سریع نا امید شده و دنبال کار را نمی گیرند.

وی گفت: با توجه به مطالبه گر بودن ذاتی کرمانشاهیان خوشبختانه در امر به معروف و نهی از منکر سرآمد هستیم و شهدای این عرصه شاهدان خوبی بر این مسئله هستند و حتی می توانیم مطالبه گری کشوری را نیز داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  کرمانشاه گفت: ضروری است جریان مطالبه گری در صدا و سیما فعال شود و به رسانه ها به عنوان یک مطالبه گر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هویت داده شود.

کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب حضور همه جانبه ملت است

در ادامه این همایش سید محمد جعفر امامیان اظهار داشت: مردم و مسئولین باید عرصه زمین مانده امر به معروف و نهی از منکر را که یک واجب فراموش شده است نقطه هدف خود قرار دهند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه افزود: در سال‌های اخیر گروه‌های جهادی مختلف در سطح استان در راستای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند و حرکت مردمی را آغاز کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: سال ۹۲ توفیق شد به نمایندگی از جمع فعالان فرهنگی خدمت آقا رسیدیم و عرض کردیم در حوزه فرهنگی باید قرارگاه هایی تشکیل شود و کار جهادی و جبهه ای انجام دهیم که مورد استقبال رهبر قرار گرفت و فرمود که سالها چشم انتظار شماها بودیم به خیلی ها گفتیم این کار را انجام دهند اما یا نتوانستند و یا انجام ندادند.

امامیان خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تنهایی نمی توانند تمام مشکلات و ناهنجاری ها را ساماندهی کنند و این امر با وجود آسیب هایی که با آن روبرو هستیم نیازمند یک حرکت مردمی است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات بسیار مهم در اسلام به شمار می آید، افرادی که این فریضۀ بزرگ الهی را ترک می کنند یا نسبت به آن بی تفاوتند باید در قیامت جواب‌گوی باشند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه اظهار داشت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب مهم ترین راه حل و چاره حل مشکلات و مسائل کشور را در چند نکته بیان فرمودند و تاکید داشتند بر روی این بیانیه گام دوم انقلاب بسیار فکر کردم و برای من مهم بوده و سعی کنید آنرا قدر بدانید.

وی ادامه داد: کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب حضور همه جانبه، خردمندانه و هوشمندانه و با هدف آحاد مردم به خصوص جوانان در عرصه های مختلف است.

امامیان افزود: همچنین رهبر انقلاب در دیدار اول خرداد ۹۸ با دانشجویان فرمود راه حل مشکلات تقویت حلقه های میانی است و فرمود فعال کردن این حلقه نه کار رهبر است، نه کار دولت، بلکه تنها بر عهده خود مردم است.

وی تاکید کرد: باید حرکت و جبهه سازی مردمی را در راستای امر به معروف و نهی از منکر فعال کنیم تا یک جبهه واحد و منسجم داشته باشیم و بتوانیم در راستای گام دوم انقلاب حرکت کنیم./1400/پ201/

ارسال نظرات